    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Gaz tanieje.
    Date: Wed, 28 Jun 2023 09:13:19 +0200

    Mon, 26 Jun 2023 11:04:02 -0700 (PDT), M M

    > Z głowy czyli z niczego ;) Oczywiście 50 kPLN za 10 kWp to przybliżona
    > kwota i często da się taniej, zależy to od wielu zmiennych - ale i tak
    > bliższa prawdy niż 2500 kWh rocznie z instalacji za 50 kPLN.

    > U mnie to był mój prąd 3.0, dotacje już tylko 3 kPLN

    Ale od pita więcej było do odliczenia.

    > (i około rok czekania na zwrot),

    No niestety, na departament MP spadło tyle wniosków że nie wyrabiali.
    Musisz podziękować m.in. mojej żonie co probono po godzinach rozpatrywała
    te wnioski, bo inaczej byś czekał 2 lata. ;)

    > 2 małe instalacje domowe (około 3 kWp każda) i
    > trzecia podobna firmowa (bez dotacji) ale chodziło głównie o to, by
    > zdążyć w terminie na starych zasadach i rozbudować później.

    To jest inna sytuacja, bo mniejsze instalacje są znacznie droższe.
    Jak zwykle działa tu efekt skali. Sporo instalacji robiłęm z samymi
    klientami w ramach DIY (moja wiedza plus praca klienta i ew. rodziny)
    i mieściliśmy się grubo poniżej 3k/kWp (minus dotacje), a nie jak
    tutaj większość uparcie twierdzi 5k/kWp. Oczywiście, były i takie sytuacje
    (rekordzista w MP3 płacił 8k/kWp plus kredyt -- to u Columbusa i innych
    dinozaurów), sam ratowałem "babcię" co jej gość sprzedał 2,5kWp na Sofarze
    (sic!) za 24 tys. zł. Zrobiłem jej (bo się nie dała odwieść) 3,5kW na
    SolarEdge za 17.

    --
    Pozdor
    Myjk