    From: Budyń <b...@r...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Gazoport, gaz, amerykusy
    Date: Sat, 23 Nov 2013 11:19:27 +0100
    <1...@g...com>
    <l6o0fk$rdh$1@speranza.aioe.org>
    <4...@g...com>
    <l6o93q$ihf$1@speranza.aioe.org>
    <0...@g...com>

    news:0e67089d-91e9-4a98-931d-fbae45b11add@googlegrou
    ps.com...
    >Pozostali sfinasowali część swojego przyłącza. Reszte sfinasował ZE czy
    >inna energetyka.

    nie sposób dyskutować - a te pieniądze w energetyce to skąd sa jak nie z
    rachunków.

    >W energetyce muszę wyłożyć swoją kase aby oni zbudowali sieć itp za pomocą
    >której póżniej będą mi SPZEDAWAĆ energię

    Dalej nie rozumiem w czym problem - zaproponowali ci warunki przyłączenia i
    warunki finansowe. Zeby była sprawa jasna - są to warunki niezłe. Zgodziles
    sie bo kazdy inny wariant dostaw energii był gorszy.
    Co byś chciał zmienić? Przyłącze za darmo? No to rachunki wyższe. Tak? Bo to
    jak najbardziejszy model biznesowy, inny ale tak samo poprawny.

    >Ja już widziałem na fakturach ZE pozycję w stylu "zaliczka na przyszłe
    >inwestycje"
    >Jakoś inaczej tam to sie nazywało ale generalnie była to niby "tymczasowa"
    >opłata na to aby zmodernizowac mogli swoją sieć. W wolnej chwili poszukam
    >starych >faktur i Tobie pokażę co to za opłata.

    szukaj - bo nic takiego raczej nie znajdziesz, chyba ze faktury mają wartosc
    zabytkową.

    >Właśnie o tą 1/4 mi chodzi.Ty jako projektant musisz kupić pewnie kompa ,
    >jakiś program, czy nawet tylko papier milimetrowy i ołówek. Czy domagasz
    >się od Twoich klientów sfinasowania ceny tych zakupów? A jak musisz kupić
    >nowy ołowek to wystawiasz im faktury z pozycją "zaliczka na nowy ołówek"?

    Oczywiscie ze w cenie moich usług jest i komputer i ołówek. A gdyby
    współpraca miała być długofalowa to mozna by sie umówić - dajecie mi sprzęt,
    albo 1/2 wartosci sprzętu, a ja was policze troche taniej.

    >Tylko że ceny energi sa praktycznie takie same a cena przesyłu to tak z 1/3

    Taka własciwosc tego biznesu - elektrownie są daleko od ciebie zatem istotną
    czescią jest przesył.

    >Ale też nikomu kto chce z moich usług skorzytać nie mówię "Panie daj pan na
    >dzień dobry 2,2tys bo ja za kurs OHP czy inne studia płaciłem 5tys

    Mógłbyś powiedzieć. A gdyby współpraca miała trwac latami to jak
    wspomniałem - inny model biznesu i tyle.

    > Myślę ze to co się wyprawia to po troszę dzięki takim ja Ty który mi
    > wmawiasz żże podwójne szczęście mnie spotkało bo mam prąd, płacę za prąd i
    > jeszcze sfinalizowłaem kawał przyłącza;)

    Popytaj rodziców jak to było z przyłączami jeszcze 20lat temu. Chciałeś sie
    przyłączyć musiałeś sam za to zapłacić - jesli trzeba było postawic stacje
    transformatorową to stawiałeś. Teraz płacisz 2kzł i koniec twoich problemów
    a kiedyś przy pechowej lokalizacji było i 100kzł.

    >Ale nikomu wcześniej nie płaciłem 2,2tys na to aby wybudował magazyn/sklep
    >czy gorzelnię. Wybudowali za swoje/pożyczone/ukradzione.

    Wybudowali za swoje/kredyt itp a ty w cenie towaru to spłacasz i niczym sie
    to nie różni od przedpłaty w celu wybudowania infrastruktury.

    b.