    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Germańskie zarabianie na prądzie ze słońca
    Date: Fri, 29 Apr 2011 00:18:25 -0700 (PDT)

    On 29 Kwi, 08:59, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:
    > Znajomy Niemiaszek zbudował niedawno szkieletora z piwnicą, mieszka
    > sobie mniej więcej tu :http://tinyurl.com/6ykvbod
    > Oglądałem jego chałupkę kiedy była gotowa w 80%, spędziłem tam z
    > wywieszonym jęzorem dobre kilka godzin, wszystko przemyślane i
    > zrobione na tip-top, nic ino mieć kasę i robić tak samo ;)
    > Kolektorów do grzania wody nie ma, ma natomiast dość dużo
    > fotowoltaiki, gotowy zestawik z dwoma inwerterami na sieć, licznikiem
    > i modułem internetowym który zbiera na bieżąco dane, robi wykresiki i
    > inne takie (do obejrzenia tu:http://solarlog-home6.de/fafa/).
> [...]
    Tak dlugo jak nie jest to masowe, pozostaje w strefie "wywieszania
    jezora" :)
    A masowe nie bedzie jeszcze pewnie pare lat i to przy dobrych
    rokowaniach. A nawet tych narazie nie ma.
    Fotowoltaika jest rownie zwodnicza co "zwykle" kolektory.
    Moze byc cieplo ale pochmurnie i nagle wydajnosc panelu
    fotowoltaicznego leci na pysk.
    Siec tez nie bedzie chetnie przyjmowac mocy w dni pochmurne w 50%. A
    akumulowanie energii elektrycznej jest narazie slabe. A grzanie wody
    tą energią to armata na muche.

    W przyszlosci oczywiscie to calkiem dobre rozwiazanie ale zeby to
    mialo sens, potrzebujemy takich paneli prawie tyle co teraz mamy
    blachodachowki...