  • Data: 2011-04-29 13:34:09
    Temat: Re: Germańskie zarabianie na prądzie ze słońca
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.04.2011 08:59, Lisciasty pisze:

    > fotowoltaiki, gotowy zestawik z dwoma inwerterami na sieć, licznikiem
    > i modułem internetowym który zbiera na bieżąco dane, robi wykresiki i
    > inne takie (do obejrzenia tu: http://solarlog-home6.de/fafa/ ).
    > Koleżka twierdzi, że instalacja zwróci mu się po 6-7 latach
    > (oczywiście za energię pakowaną do sieci płacą mu dobre pieniądze ;)
    > Abstrahując od opłacalności i sensowności takiego czegoś, jest to
    > fajna zabawka i patrząc w archiwalne dane, nawet w niektóre dnie
    > stycznia jest w stanie nakręcić te 25 kWh dziennie. W kwietniu ma

    Hmm... Policzmy. 25kWh na dobę to (średniorocznie) niech będzie moc
    rzędu 2kW (liczmy pół dnia słońca).

    To daje jakieś 20 paneli po 120W (uwzględnijmy zachmurzenia, opady,
    zabrudzenia itepe i liczmy, że te mają 100W).

    To jakieś 30 tysięcy na same panele amorficzne, może nieco więcej.

    25kWh to jakieś 6zł czyli coś koło 13-14 lat i to przy założeniu, że nie
    będzie awarii, zniszczeń, zalegania śniegu itepe.

    Poprawcie mnie, jeśli coś źle liczę...