  • Data: 2009-03-21 10:18:57
    Temat: Re: Gipso-karton nietypowo...
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 21 Mar 2009 02:15:16 +0100, Tornad napisał(a):

    > Spoko, spoko. Okna dachowe maja tez standardowe szerokosci, okolo 30 cali i
    > one mieszcza sie w odstepie miedzy pierwsza a trzecia krokwia. Wtedy te
    > srodkowa sie nacina, wstawia poprzeczki i w ciagu dnia masz okno wstawione z

    Tzw. wymian, normalna rzecz.

    > pelna obrobka zarowno z zewnatrz jak i wewnatrz. Jak chcesz szersze nie ma
    > sprawy wtedy nalezy wzmocnic krokwie boczne przez wciagniecie i nabicie do
    > nich drugich tak ze te podwoje udzwigna i poprzeczki i te obciete do niej
    > nabite na hangersach krokwie. A u nas chyba niemozliwe byloby przy
    > istniejacymm dachu zainstalowanie okna o szerokosci powiedzmy 1.2 metra.

    Też się robi wymian. Ale do niedawna większość inwestorów wolała od razu
    lukarnę.

    > Chyba kalenicowa. Piszesz nie zawsze jest to konieczne.. Otoz wlasnie dlatego
    > tu wale w klawiature aby ona stala sie konieczna. Niestety fachowcy jak Ty
    > beda sie rekami nogami bronic przed tym bo dziadek budowal incy.

    Nic podobnego - poszukaj sobie w sieci stron o konstrukcjach więźby
    dachowej - np. http://pl.wikipedia.org/wiki/Więźba_dachowa. Tam masz
    opisane co, jak i kiedy. Nie jest to żadna filozofia.
    A poza tym jeśli nawet jestem fachowcem, to od zupełnie innych spraw -
    budownictwem interesuję się niejako hobbystycznie.

    > No niestety tu masz racje. Jak zobaczylem cene okolo 70 zl za jeden typowy
    > arkusz sklejki w Polsce to zwatpilem, Tu arkusz (ok. 1.2 x 2.4 m) kosztuje
    > dolarow 7, teraz troche podrozaly ale ponizej 10 mozna spoko kupic.

    Bo Ameryka drewnem stoi - mają olbrzymie zasoby porządnego, zdrowego
    drewna. W Europie Środkowej w ciągu ostatnich 300-400 lat lasy uległy
    niemal 100% degradacji i dopiero w XX wieku odtworzono część z nich -
    niestety, z mizerną jakością surowca. Poza tym wysokie ceny drewna wynikają
    z określonej polityki monopolisty, którego zasadniczym celem nie jest
    osiąganie zysków handlowych, lecz utrzymanie i odbudowa drzewostanu w kraju
    - i chyba słusznie.

    > oczywiscie nowe rynny i rury. Nie stwierdzilem najmniejszych usterek, kazdy
    > wiedziel co ma robic i wcale sie nie spieszac sprawnie potrafili to w tak

    To miałeś sensowną ekipę - ja w sumie na moją też nie mogę bardzo narzekać,
    ale aż tak dobrze to nie było.

    > dokladnie 7.5 patyka. Pieciu mlodych chlopcow, na oko po 18 - 20 lat, i

    U mnie było prawie identycznie z powierzchnią i ceną - ale ja kładłem
    dachówkę ceramiczną na przerabianą więźbę, nieistotne.

    T.