    From: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Gniazdo elektryczne ogrodowe
    Date: Fri, 20 May 2011 08:48:09 +0200

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    news:ir45ug$h3j$1@mx1.internetia.pl...
    > "gniazdko z klapką" gniazdku nie równe, są z różnymi IP (klasa
    > szczelności), zasadniczo jak będzie IP65 lub IP66 lub więcej to by się
    > nadawało. (IP67 będzie ciężko dostać)

    Gniazda o IP 65 i wyższym to gniazda przemysłowe przeznaczone do szczególnie
    trudnych warunków (zagrożenie zalaniem wodą lub strefa zagrożenia wybuchem).
    Gniazda takie sa bardzo drogie. Zwykle jednak w warunkach przemysłowych na
    zewnątrz stosuje się gniazda IP44 takie zwykłe natynkowe lub odporne na UV,
    a przed zalewaniem woda chronią je niewielkie blaszane daszki.
    Podobnie wygladają wszystkie zestawy ogrodowe - gniazda IP44 z niewielkim
    daszkiem aby woda nie zalewała gniazdka. Zabezpieczenie różnicowoprądowe
    jest oczywiście obowiązkowe.

    > Bardziej bym się martwił, czy zamontujesz to stabilnie w styropian, czy
    > szarpanie kablem od kosiarki z czasem nie "wyrucha" ci gniazdka, niszcząc
    > dookoła styropian?

    Styropian to sztywna gruba płyta, więc aby wyrwać dobrze wklejoną puszkę
    należałoby wyrwać z nią spory kawałek styropianu. Ja u siebie robiłem otwory
    pod głębokie puszki połóżeniu styropianu i własnoręcznie wklejałem puszki w
    styropian (15 cm) dbając o to, by klej do styropianu dokładnie wypełnił
    przestrzeń między puszką i otworem. Klej do styropianu tradycyjny, nie
    pianka. Trzyma się naprawdę mocno.

    Pozdrawiam,
    Druid29