  • Data: 2019-04-02 21:37:09
    Temat: Re: Gniazdo poczwórne podtynkowe
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-04-02 o 08:02, Jacek pisze:

    > Widząc najnowsze konstrukcje gniazdek, które mają zasłaniane otwory,
    > bolec i dodatkowo boczne styki Schuko zastanawiam się, jak przeżyłem bez
    > tych zabezpieczeń.
    > Jakbym był rolnikiem i miał mieć po 3 osłony na każdy obracający się
    > element, to w przypadku awarii szybciej by  było skosić kosą, niż
    > naprawiac maszynę.

    Z czasów dzieciństwa pamiętam dużą różnorodność "kłódek" (tak nazywano
    wtyczki) na 380V.
    Najczęściej królowały płaskie, ale ze spiłowanym bolcem, dzięki czemu
    można takową było włączyć także odwrotnie, uzyskując na silniku obroty w
    oczekiwanym kierunku.
    Jednak dość często zamiast wtyczki były odizolowane końcówki linek
    wychodzące z kabla i kawałki patyków, żeby nie wypadło z gniazda.
    I jakoś dzieciaki biegały w pobliżu, a jak tato powiedział, to włączały
    młockarnię czy betoniarkę i jakoś końca świata nie było i trup masowo po
    ściernisku się nie ścielił.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam