  • Data: 2019-04-03 07:43:05
    Temat: Re: Gniazdo poczwórne podtynkowe
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.04.2019 o 21:37, Adam pisze:
    > Z czasów dzieciństwa pamiętam dużą różnorodność "kłódek" (tak nazywano
    > wtyczki) na 380V.
    > Najczęściej królowały płaskie, ale ze spiłowanym bolcem, dzięki czemu
    > można takową było włączyć także odwrotnie, uzyskując na silniku obroty w
    > oczekiwanym kierunku.
    > Jednak dość często zamiast wtyczki były odizolowane końcówki linek
    > wychodzące z kabla i kawałki patyków, żeby nie wypadło z gniazda.
    > I jakoś dzieciaki biegały w pobliżu, a jak tato powiedział, to włączały
    > młockarnię czy betoniarkę i jakoś końca świata nie było i trup masowo po
> [...]
    Poprawiłeś mi humor, bo już myślałem, że tylko ja mam takie podejście.
    Teraz bezpieczeństwo jest Najważniejsze. Dla Bezpieczeństwa zakazuje i
    nakazuje się ludziom coraz więcej rzeczy poczynając od mnożących się
    zakazów na drogach po nakaz posiadania atestu na przysłowiowy młotek w
    pracy.
    Zaczynam rozumieć dlaczego Bezpieczeństwo miały na szyldach
    najważniejsze instytucje wielu krajów. Mam na myśli RSHA, KGB, UB, STASI
    i inne.
    Jacek