    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Grubo?ae styropianu - ?ciana fundamentowa
    Date: Thu, 14 Oct 2010 10:21:21 +0200

    Dnia 13-10-2010 o 22:29:49 Bogdann <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > robi?,
    > tylko ekipa ocieplaj?ca ?ciany. Bo majster mówi? - "jak sie ociepla
    > ?ciany,
    > wtedy trzeba styropian na ?cianie fundamentowej do?o?yae tyle, by
    > ocieplenie
    > na ?cianie by?o wysuniete tylko o kilka cm ponad ocieplenie ?ciany
    > fundamentowej".
    >
    > W zasadzie mam spore zaufanie do majstra, po wtóre sam majster powtarza,
    > ?e
    > on tak wszedzie robi (te 5cm) i ?e nie ma to wiekszego znaczenia.
    Dla niego nie ma bo to nie on będzie mieszkał.
    Daj te 10cm co najmniej pół metra do ziemi aby ta część najbardziej
    narażona na niską temp była dobrze ocieplona. Tak jak ci radził Iguś nie
    będzie ci się ściana od fundamentu wychładzać i nie będziesz miał
    grzyba na dole ściany.

    > projekcie mam 10cm. Ale nie trzymam sie kurczowo cyferek, je?eli kto?
    > mnie
    > przekona (w tym przypadku majster), ?e czasem nie ma potrzeby dok?adaae,
    > bo w
    > praktyce nic nie da.
    Zamiana 5 na 10 daje, a cyferek się trzymaj bo są normy i wg nich jest
    dom projektowany, np ściana 2W musi mie U< 0.25, dla moje ściany
    policzyli my min 12cm styropianu, a przecież 5 wystarczy jak to wielu
    'majstrów'
    gada, guzik prawda NIE WYSTARCZY ściana będzie za zimna, ma być 12 lub
    więcej.
    Ty też tego pilnuj bo dom jest twój i ty będziesz tam mieszkał a nie
    'majstry'

    --
    Pozdr
    JanuszK