  • Data: 2010-03-08 22:05:13
    Temat: Re: Grusza japo????
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    johnny pisze:
    > Wróci?em do domu, poszpera?em na allegro i jest nawet do?ae du?o
    > sprzedajacych grusze japonskie. W opisach stoi, ?e niby odporna na mróz, ale
    > wicie rozumicie - ja kiedy? sprzeda?em chomika jako psa obronnego. Wiec sie
    > tu grzecznie zapytowywuje czy kto? uprawia takie grusze, jak z
    > przemarzaniem, jakie odmiany najlepsze, na co choruj? itp.
    :)
    Mam w gruncie 5 odmian plus jedną krzyzówkę
    europejskich z azjatyckimi .
    Mrozoodporność rzedu mrozoodporności czeresni
    odmiany chińskie grusz japońskich mam Tsu -li
    smakowo gorsze są od grusz japonskich ale literatura określa
    je jako bardziej mrozoodporne
    Smak to rzecz gustu:
    Nijisseiki i odmiany od niej się wwodzące są mniej słodkie
    i ja wolę te bardziej słodkie odmiany wywodzące się od Chojuro
    Wolę nowe odmiany bo są one znaczne większe od swoic rodziców
    np Chojuro ma bardzo duzo owoców ale ich srednica to 5-6 cm
    a Kumoi ma owoce srednicy 13-14 cm i dokładnie takie same w smaku jak
    Chojuro .
    Na teraz mam sadzonki Chojuro , Kumoi ,Hosui, Nijisseiki
    a z innych ciekawych Di Anjuo lub miniaturowe drzewka grusz rodzace
    normalnej wielkości owoce

    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    sklep: http://trawki.pl/