  • Data: 2009-12-31 09:42:51
    Temat: Re: Grzanie prądem
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ja ogrzewam się elektrycznie piecami akumulacyjnymi. Pięć lat temu
    robiłem zestawienie ile mnie kosztuje 1 kW w zależności z czego
    wyprodukowany. Brałem pod uwagę koszty inwestycji, sprawność urządzeń
    oraz lepsze dopasowanie (w zależności od temperatury w pomieszczeniu).
    Wyszło mi że najtaniej wszystko co spalę w domu (kupując jak
    najtaniej), następnie gaz miejski (najlepsze rozwiązanie niestety
    niedostępne w mojej okolicy), później razem były olej opałowy i
    energia elektryczna w drugiej taryfie, następnie energia elektryczna i
    zwykłe grzejniki kolektorowe i ostatnie miejsce gaz z butli.
    Jestem leniwy wybrałem piece akumulacyjne i zasobnik elektryczny. dom
    140 m2 w miarę dobrze zaizolowany. W okresie jak dostałem tylko 12 kW
    dogrzewałem także kozą. Koszt roczny energii elektrycznej to 4 000 zł
    ogrzewanie kozą 500 zł. Bez dogrzewania koszt energii elektrycznej
    około 6 000 zł/rok. Wynik jak dla mnie zadowalający. Temperatura w
    domu nie spada poniżej 20 st.

    a jaki masz obecnie przydział mocy? napisz coś więcej, jaki dom? jaka
    powierzchnia, jaki koszt inwestycji itp.

    --=olo=--