  • Data: 2010-01-02 16:15:23
    Temat: Re: Grzanie prądem
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.uk.pl> napisał w wiadomości
    news:hhi2ce$2c9$1@achot.icm.edu.pl...

    > znane już dawno temu pod postacią płytowych podsufitowych ogrzewaczy
    > gazowych. Bardzo niekorzystne zdrowotnie ze względu na oddziaływanie
    > wysoką temperaturą na głowę.

    Wiedziałem, cholerne słońce nas zabija na tej planecie ;D
    Uważam, ze promienniki podczerwieni to bardzo dobry sposób ogrzewania, który
    działa podobnie jak ogrzewanie podłogowe, a zarazem sprawia wrażenie ciepła
    zanim pomieszczenie zostanie nagrzane. To własnie na skutek oddziaływania
    promieniowania podczerwonego bezpośrenio na powierzchnię ciała czy ubrania
    oraz na wszystkie powierzchnie - podłogę, meble itd.
    Oczywiście promienniki gazowe są szkodliwe, ale nie z powodu nagrzewania
    głowy, choć wiadomo, że nie powinno ich się montować w nad miejsami, w
    których często przebywamy: kanapa, biurko, stół, łóżko itp. Zapewniając
    odpowiednią odległość rzędu conajmniej 2-3 m od takich miejsc nie stanowią
    zagrożenia. Charakter promieniowania podczerwonego takich promienników jest
    taki sam jak w przypadku kominków czy słońca, które od wielu wieków
    towarzyszą człowiekowi. Promieniowanie to także posiada właściwości
    lecznicze i często promienniki podczerwieni są używane w schorzeniach
    laryngologicznych, a także schorzeniach skóry, stawów, reumatycznych i wielu
    innych. Tak więc dziwi mnie Twoje przekonanie. Oczywiście montowanie zbyt
    bliskie głowy może doprowadzić do jej przegrzewania, ale zapewnienie
    odpowiedniej odległości wręcz ma działanie odwrotne, a ogrzewanie
    promiennikowe jest najbardziej ekonomiczne i posiada wiele zalet.
    Promienniki halogenowe mają pewną wadę, która uniemożliwia używania ich jako
    normalnego ogrzewania. Po prostu poza emisją promieniowania podczerownego,
    emitują także śiatło widzialne, które uniemożliwia domownikom używania tego
    rodzaju ogrzewania w nocy, w pomieszczeniach sypialnych. Promienniki
    kwarcowe także część energi zamieniają na swiatło widzialne. Dlatego też
    tego typu ogrzewanie jest mało popularne w domu. Kolejną przyczyną małej
    popularności tego typu ogrzewania są małe rozmiary pomieszczeń, które
    uniemożliwiają umieszczenie promienników w dostatecznej odległości od miejsc
    przebywania osób oraz od materiałów łatwopalnych (firanki, meble, drzwi).
    Ale tam, gdzie są do tego warunki, spisują się wyśmienicie. Sam używałem
    takie promienniki w pomieszczeniach, gdzie pracowałem.
    Przychodzimy do zimnego pomieszczenia, cyk i już po chwili odczuwamy, że
    jest nam ciepło.