  • Data: 2009-04-29 12:33:08
    Temat: Re: Grzejniki płytowe stalowe Radson i Purmo
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gt9566$ubf$1@news.onet.pl...

    > A tak na marginesie to dziwna ta polityka cenowa.
    > Firmy podaja ceny katalogowe a dystrybutorzy bez wiekszych problemów dają
    > rabaty prawie 50%. I jeszcze na tym zarabiają przeciez. Akurat grzejniki
    > wymienione wyżej jak ktos kupi w cenach katalogowych to na prawdę albo
    > ślepy i niekumaty albo ma za duzo kasy.
    > Jaki więc jest cel podawania tak nierealnych cen "katalogowych"
    > Wiem ze praktycznie wszystko można kupic ponizej cen katalogowych, ale z
    > rabatem ponad 50% to trafiłem grzejniki i prZEwody(tu rabat chyba z 70%
    > był)
> [...]

    Czemu dziwna - nad rabatem zastanawiasz się, jak kupujesz więcej danego
    materiału. Jak potrzebujesz tylko 5 mb skrętki 'na już' w sobotę wieczorem
    w Praktikerze to masz gdzieś, czy w innym sklepie po drugiej stronie miasta
    w poniedziałek będzie o te 15-20 gr/mb taniej. Wbrew pozorom taka drobnica
    to jest duża część sprzedaży.

    A druga sprawa - ceny 'katalogowe' są wykorzystywane w różnego rodzaju
    ofertach dla klientów 'biznesowych' (firm). W mojej branży (informatyka)
    jest dokładnie tak samo - od klienta zależy ile z tego zdoła 'uhandlować'
    (i czy w ogóle ma tego świadomość).

    Swego czasu jak mi walnęli w lewe tylne drzwi w Kadecie, to okazało się, że
    ich 'oficjalna' (z wyceny w PZU) cena to było ponad pół ówczesnej wartości
    tego auta ;)
    Janusz Pawlinka