    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Hydraulik strzelił focha ...
    Date: Wed, 24 Nov 2010 10:49:25 +0100

    > Ale takie rzeczy mozesz ustalic z wykonawca wczesniej. Mowisz co chcesz on
    > akceptuje i tyle.

    Ale ja dostałem kosztorys od wykonawcy. Zaakceptowałem go (kwotowo). Później
    zadzwoniłem do wykonawcy czy mógłbym niektóre elementy sam zamówić (na jego
    koszt) bo znalazlem lepszej jakości o bardziej rozbudowane i taniej ...
    Wykonawca się zgodził ...

    > Skreciles rozdzielacz sam to teraz nie mozesz wzywac hydraulika do
    > poprawki bo bedzie Ci durnoty wygadywal nie z tego swiata.

    Umowę mam z wykonawcą i jakieś reklamacje będą w kierunku wykonawcy.
    Rozdzielacz jest wysokiej jakości , naprawdę solidny. Ja przy składaniu
    dodatkowo za sugestią sprzedawcy każdy gwint dodatkowo zrobiłem taśmą
    teflonową mimo że kazdy gwint miał oring ..
    Sprzedawca w hurtowni powiedział mi że hydraulicy którzy kupują u niego tak
    robią i robią to "dodatkowo" dla dodatkowego zabezpieczenia ...
    Naprawdę jakies problemy z rozdzielaczem mogą wynikać tylko ze słabego
    uszczelnienia / złożenia.
    Hydraulik i tak musi sprawdzić instalcję i rozdzielacz ciśnieniowo.

    Być może moim błędem była rozmowa z hydraulikiem , ale wykonawca nie
    potrafił mi na wiele odpowiedzieć ...
    Teraz już nie będę dzwonił/kontaktował się z hydraulikiem ..

    > Tylko ze jak cos sie rozcieknie to nie bedzie winnego.

    Winny będzie hydrailik i jego zły montaż.
    On ma sprawdzić szczelność ciśnieniowo i za pomocą wody.
    Jeśli nie popełnił zadnych błędów i wszystko dobrze skręcił to nie widzę
    powodów aby miały być jakieś problemy.

    Rozdzielacz składałem powoli , kazdy gwint dodatkowo zrobiłem taśmą
    teflonową. Jednakze mocowania rur i tak on sam musi założyć. Ja mu poprostu
    "wstępnie" złożyłem ...

    > O tym rozmawiasz z kolesiem odpowiedzialnym za robote a nie z wykonawca.
    > Skutek taki, ze jeden mowi ze tamten mowi, a Ty musisz dzwonic do ksiecia
    > ktory nie chce tego skrecic. W konsekwencji skrecasz sam krecac na siebie
    > bata w przyszlosci. Powinienes ustalic typ, albo spytac czy akceptuje Twoj
    > wybor, kupic, pokazac i miec w d..pie jak powie, ze sie nadaje. W ogole
    > nie powinienes sie ustawiac w roli pomocnika wykonawcy. Przychodzisz
    > pytasz,

    Masz rację , ale czas naglił.
    Tak naprawdę za późno zdecydowałem się na zmiane ogrzewania i wszystko
    odbyło się w szaleńczym tempie ...

    > akceptuja, kupujesz i tyle co powinienes zrobic, ew. pokazac czy takie cos
    > moze byc i czy im pasuje. Jak bedziesz za madry to beda konflikty i tyle.

    To zauważyłem w rozmowie z hydraulikiem ;)
    Za zacząłem zadawać bardzo fachowe pytania to zaczął sie denerwować ;)

    > Tylko ze pewnych rzeczy nie da sie naprawic a Ty umoczysz. Ustal na
    > poczatek dylatacje zanim beda ukladac petle, choc i tak pewnie nie beda
    > wiedziec o czym do nich took to me.

    Wiesz ten gościu robił podłogówki także w innych domach w okolicy.
    Rozmawiałem z nim to będzie robił dylatacje , dawał listwy brzegowe ,
    dodatkowo mówil o jakimś środku do cementu (plastycznym ?)
    Raczej wyglądało że gościu się zna ...

    Dlatego też się interesuje aby nie "umoczyć" ...
    Gdybym nie interesował się miałbym najtańsze rurki w cemencie a tego się
    potem nie zmieni , wymienić siłownik to np. nie problem ale wymienić rurki

    Oczywiście że żałuje że nie dowiedziałem się że rozdzielacze są w całości
    czy złożone , ale obecnie olbrzymia ilośc rzeczy jest w formie do złożenia i
    nie jest to czymś dziwnym ...
    Po prostu koszty trasportu i składowania są bardzo drogie i taniej jest
    magazynować/przesyłać elementy rozłożone ...

    > Po prostu na dzien dobry chce Cie udupic. Jak bedziesz wybiegal przed
    > szereg to gorzej dla Ciebie. Robote maja zrobic sami bez dotykania Twoich
    > rak.

    Dlatego już z hydraulikiem nie będę się kontaktował ...
    Tylko z wykonawcą ...