eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieHydraulik strzelił focha ...Re: Hydraulik strzelił focha ...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Hydraulik strzelił focha ...
    Date: Wed, 24 Nov 2010 17:53:39 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 96
    Message-ID: <icjfv0$t4k$1@news.onet.pl>
    References: <icgdlr$edu$1@inews.gazeta.pl> <ich6n5$32q$1@news.onet.pl>
    <ich7j3$633$1@news.onet.pl> <ichb03$iej$1@news.onet.pl>
    <ichfdo$8o7$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89.72.30.61
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1290617632 29844 89.72.30.61 (24 Nov 2010 16:53:52 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 24 Nov 2010 16:53:52 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:410385
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:ichfdo$8o7$1@inews.gazeta.pl...

    > Jedynie szkoda że zamiast pomocy , wyczuwa się jakiś jad co od niektórych

    Chłopie teraz to już trochę przesadzasz.
    Pomagamy Ci wbrew własnym interesom. Sam osobiście ode mnie otrzymałeś na
    priv pomoc choćby dotyczacą rozlokowania czujek alarmowych, za którą musiał
    byś normalnie zapłacić, gdybyś przyszedł do firmy. Niestety, gdybyś chciał
    otrzymać taki wykaz materiałowy z rozpiskę co jak i gdze to musiał byś
    normalnie za to zapłacić. Każda firma w taki sposób chroni swoje interesy.
    Dostałeś też ode mnie pomoc przy instalacji CO oraz sposobie sterowania.
    Myślę, że dzieki tylko mojej pomocy zaoszczedziłeś już sporo gotówki.
    Biorąc pod uwagę całą pomoc w wielu tematach, którą uzyskałeś zarówno ode
    mnie jak i pozostałych kolegów można ją przeliczyć juz na naprawdę pokaźną
    kwotę.
    Tak więc nie pisz takich nieprawdziwych, pretensjonalnych tekstów.

    > Lepiej widać według których abym dał zarobić lokalnemu sklepowi i
    > lokalnemu hydraulikowi a ja sam miałbym najtańszą chińską rurę w cenie
    > Wavina ...
    > I najtaszy chiński rozdzielacz , ale za to "drogi" bo znów zarobił lokalny
    > hydraulik i sklep ...
    > A potem jakby nastąpiła awaria z wyniku słabej jakości rur , to było by że
    > trzeba było kupić lepsze ...

    Bo lepiej jest dać komus zarobić, a później od niego wymagać.
    Jak będziesz się zaoptrywał sam to żaden wykonawca nie będzie chciał brać na
    siebie odpowiedzialności za materiały, bo i z jakiej racji ?
    Pomyśl tylko logicznie jaki miałbym w tym interes, że Ty zakupisz sobie cały
    osprżet i materiały do budowy CO, a ja miałbym odpowiadać za ich jakość ?
    Żaden, kompletnie żaden.
    Niestety, ale to są fakty i my to bardzo dobrze znamy, zarówno jako
    usługobiorcy, ale także i jako usługodawcy.
    Ty obecnie szukasz, żeby było tanio, jak najtaniej. Jednak nie zdajesz sobie
    sprawy z tego, że szukając tanio masz w chwili obecnej sytuację następującą:
    1. Instalator umywa ręce od jakiejkolwiek gwarancji z tytułu uszkodzenia rur
    czy innych elementów, które kupowałeś
    abyś mógł cokolwiek od niego wyegzekwować to musisz mu udowodnić, że awaria
    wystąpiła z jego winy z powodu złego zamontowania lub uszkodzenia podczas
    montażu. Możesz co najwyżej od niego żądać naprawy tego co się uszkodziło
    tylko i wyłącznie z jego przyczyny. Żeby mu to udowodnić to jest bardzo
    długa droga.
    2. Możesz próbować dochodzić roszczeń z tytułu "nizgodności z umową", która
    w razie wystąpienia awarii musi zostać udowodniona, że to nastapiło z powodu
    złego materiału, anie złego montażu. Co cielawsze prawo przewiduje
    domniemanie, że wada występowała przed zakupem, ale tylko i wyłacznie przez
    okres 6 miesięcy od chwili zakupu. Raczej jest małe prowadopodobieństwo,
    abyś zauważył wadę w tym okresie. Po okresie 6 miesiecy do 24 miesięcy
    maksymalnie to Ty musisz udowodnić sprzedawcy, że awaria powstła na skutek
    wady fabrycznej.
    Jeżeli dojdzie do awarii to bedziesz "sobie pluł w brodę", bo każdy bedzie
    się starał zepchnąć Twoje roszczenia na innego, a w grę wchodzą roszczenia
    względem producenta, sprzedawcy oraz instalatora. Będziesz się bujał i w
    efekcie końcowym pozostaniesz "z ręką w nocniku".
    Powiem więcej. każdy instalator na Twoje roszczenia odpowie "prosze pana ja
    nie mogę odpowiadać za jakość materiałów i nie mogę także odpowiadac za
    jakość usługi, ponieważ jej jakość zanizona jest jakościa materiału".
    A Ty co robisz ? Bujasz się od producenta do sprzedawcy od sprzedawcy do
    instalatora, aż weźmie Cię cholera i sam naprawisz na własny koszt.

    Druga sytuacja:
    Instalator sprzedaje Ci usługę, która polega na wykonaniu instalacji CO. W
    tym momencie intslator odpowiada zarówno za jakość wykonanej pracy jak i za
    jakość materiałów. Cokolwiek by sie nie stało nie z Twojej winy to walisz do
    instalatora, a ten musi usunąć awarię oraz szkodę na własny koszt.

    Pamietaj, że Ty budujesz dom na wiele lat.
    Dla przykładu Ci powiem, że mógłbyś mieć 10 i więcej lat gwarancji. Co
    powiesz na to ?
    I to wbrew Twoim wyobrażeniom stosunkowo niewiele większym kosztem.
    Zobacz sobie choćby jednego z producentów:
    http://www.herz.com.pl/atesty_i_aprobaty.php?sctid=1
    46&id=195
    Proszę 10 lat gwarancji - firma Herz. Jest tylko jeden warunek, że trzeba
    zastosować cały system tej firmy, a instalację musi wykonać instalator,
    który ma certyfikat tej firmy.

    Poszukaj firmy instalatorskiej w Twojej okolicy, która wykona u Ciebie
    instalację. Co prawda weźmie nieco większe pieniądze, ale dzięki temu w
    razie awarii Ty się nie bujasz. Przyjeżdża rzeczoznawca, sprawdza czy aby
    awaria nie powstała z Twojej winy np. na skutek przewiercenia, a następnie
    firma daje Ci nowy materiał i pokrywa dodatkowe koszty związane np. z
    zalaniem domu czy rwaniem i ponownym wylewaniem posadzek i kładzeniem
    podłóg. Masz ochronę przez 10 lat. Tzn. mógłbyś mieć, gdybyś nie był tak
    głupio pazerny i słuchał się tylko i wyłącznie osób, które tak samo są
    pazerne i zaopatrują się w najtańszych sklepach kupując najtańsze materiały.
    To jest ta Twoja głupia oszczędność. Oczywiście zrobisz jak uważasz i nic
    nam do tego, ale pamiętaj, że jest takie przysłowie "co tanio to drogo". Na
    tanie materiały i tanią robotę to mogą sobie pozwolić osoby, które same
    potrafią to zamontować tak jak ja, Marek Dyjor czy Jackare, bo my jesteśmy w
    stanie to zrobić/naprawić sami i w razie awarii nie ponosimy takich kosztów
    tak jak Ty. Choć powiem Ci, że u siebie podłogówkę zrobiłem właśnie z
    Herz-a.
    Ty za każdą robotę musisz słono płacić, bo się na tym nie znasz, dlatego w
    Twoim przypadku tanie materiały to wysokie koszty napraw.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1