  • Date: Thu, 18 Aug 2011 11:35:56 +0200
    From: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Hydroizolacja balkonu

    W dniu 2011-08-18 09:45, Maciek pisze:

    > Witajcie,
    >
    > Mam w domu na parterze wykusz w ksztalcie polowy szesciokata, a "sufitem"
    > tego wykuszu jest balkon (niewykonczony, bez plytek). Na styku plyty
    > balkonu ze sciana zewnetrzna domu jest niewielka szczelina, ktora podczas
    > dlugotrwalych, codziennych deszczow na przelomie lipca i sierpnia do srodka
    > domu przedostala sie woda (nie bylo mnie 3 tygodnie). Wyglada na to, ze
    > zawilgoceniu ulegla sciana z pustaka ceramicznego i placki kleju pod
    > plytkami g-k podciagnely wode (na scianie wewnatrz domu sa plamy w
    > ksztalcie plackow kleju).

> [...]

    Elewacja zewnetrzna jest zrobiona?

    Ja Ci mogę powiedzieć jak ja mam to zrobione i jest ok. Mam identyczny
    wykusz jak Ty.

    Warstwy balkonu od dołu:
    - styropian
    - płyta balkonowa
    - chemiczna hydroizolacja z taśmą brzegową wywiniętą na ścianę.
    - styrodur
    - folia budowlana
    - wylewka betonowa
    - hydroizolacja w postaci folii w płynie i tu NAJWAŻNIEJSZE dla Ciebie.
    Wklejona taśma brzegowa na styku wylewki ze ścianą wywinietna na ściąnę
    tak aby nie było żadnej szpary. Ta taśma wklejona jest już na gotową
    elewacje zewnętrzną.
    - klej + płytki
    - cokolik z płytek na ścianie
    - z góry cokolik zasmarowany tynkiem akrylowym tak, że tworzy jednolitą
    część z tynkiem całej ściany

    Istotne jest jeszcze fugowanie silikonem na styku drzwi balkonowych z
    płytkami.

    pozdrawiam

    --
    RudeBoy Selecta