    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 22 Oct 2019 09:41:48 -0700 (PDT)
    Subject: Re: I ja wykryłem SPISEK. Kotły gazowe tym razem;)
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2019 16:56:43 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > W dniu 2019-10-22 o 14:14, ToMasz pisze:

    > Niech kupują i się sami bujają, bo nikt im tego towaru nie zamontuje
    > biorąc jakąkolwiek odpowiedzialność.

    Zamontuje pawie każdy, to nie technologia kosmiczna

    > Porwie się pan Henio, który nie ma pojęcia o tym jak to podłączyć i
    > skonfigurować, a później klienci psy wieszają na całym środowisku
    > instalatorskim.

    Zgoda że jakieś doświadczenie trzeba mieć aby to skonfigurować. No i tez nie
    oszukujmy się ze tu jakaś wiedza tajemna jest potrzebna. Sam w ostatnich tygodniach
    kilka pytań zadałem ale jak głębiej w temat wchodzę to widzę ze tu magii nie ma.
    Problem jest w papierologii bo najlepsi fachowcy nie mają tu wspólnego zdania.
    Popatrz temat wyrzutu spalin z tworzywa, wyrzutu kanałem pionowym itp. Jednoznacznie
    w przepisach tego nie ma i co człowiek to inna interpretacja. Dlatego na etapie
    swojego przyłącza stwierdziłem że szkoda czasu na pierdoły i na "kierownika budowy"
    wziąłem faceta co stawia odpowiednie pieczątki gdzie tam trzeba a ja zrobię po
    swojemu ew jak mi Ty tu np radzisz.
    instalatora lokalnego mam raczej kumatego ale wolę np tu podpytać co i jak żeby wtopy
    nie było
    A jak ktoś chce z gwarancji producenta korzystać to na pierwsze uruchomienie wzywa
    się autoryzowanego instalatora. On ma odpowiednią pieczątkę a czasami i wiedzę.
    A jak później jakiś problem z kotłem jest to Pan Kazio mi zbyteczny- w okresie
    gwarancji wzywam serwis producenta. Fakt faktem że wybrałem Termet a nie ACV bo
    serwisantów Termeta mam kilku w promieniu rzutu beretem. ACV najbliższy 50km

    > Ależ są ustawione stałe ceny przez producentów. To tylko pośrednicy
    > wzajemnie się wyrzynają, dumpingując ceny kosztem własnych rabatów. W
    > ten sposób podcinając gałąź na której sami siedzą.

    Za normalną sytuację uznajesz to że urządzenie warte 3500zł(bo za tyle się znajduje
    nabywców) ma cenę katalogową 7200zł? czemu nie 17200 ja pytam?

    > Montaż montażowi nie jest równy. Jak więc chcesz skalkulować taki montaż?

    Elektrownia za skrzynkę bierze ryczałtowo 2000zł, gazownia także samo mnie skasować
    zamierza
    U mnie i jedni i drudzy ok. 300m sieci budowali żeby mi skrzynki pod bramą postawić
    Ale tego oczywiście nie porównujmy z montażem kotła. Tu jednak lepiej aby inwestor z
    instalatorem się dogadał

    > Co do Chin to zobaczysz co się stanie. Niedługo nie kupisz w Chinach
    > taniej jak u lokalnego sprzedawcy. Rzecz w tym, że "darmowe obiadki" u
    > Chińczyka już się kończą. Sam nawet obecnie szukam zasilacza
    > regulowanego 0-80V 20A i okazuje się, że w Polsce zasilacz ten jest
    > droższy raptem 30zł niż na AliExpress, a koszty dostawy o wiele niższe.
    > Czyli w sumie wychodzi prawie taka sama kwota.

    Fakt faktem tez zauważyłem ze od jakiegoś czasu na allegro bywa taniej jak na
    aliexpres
    Ostatnio szukałem lampy uliczne solarnej led i na allegro polowe tańsze jak na ali(na
    zdjęciach wyglądają tak samo). Wcześniej coś tam podobnie. Z cenami przesyłek się nie
    zgodzę bo z ali kilkaset przedmiotów wszelakich już zamówiłem a za przesyłkę ani
    dolara nie zapłaciłem.