-
Data: 2019-10-28 10:10:07
Temat: Re: I ja wykryłem SPISEK. Kotły gazowe tym razem;)
Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]2019-10-28 o 01:51 -0700, Kris napisał:
> W dniu poniedziałek, 28 października 2019 09:35:19 UTC+1 użytkownik
> Mateusz Viste napisał:
> > grać. Przy wariancie, który opisujesz, wychodzą potem niezdrowe
> > sytuacje gdzie coś zaczyna szwankować i instalator zwala na sprzęt,
> > producent na lichy montaż, a sprzedawca to już w ogóle nie odbiera
> > telefonu.
>
> I dokładnie tak samo może być jak sprzedawca i instalator to jedna i
> ta sama osoba
Dokładnie tak samo to nie - tzn. oczywiście może przestać odbierać
telefony, ale przynajmniej wiesz kogo gonić. No i takie rzeczy często
można wykryć już na etapie kosztorysu, zwyczajnie z nim rozmawiając
(z instalatorem, nie z kosztorysem) - nie zawsze, ale często da się
intuicyjnie odróżnić chytrych lisków od poważnych instalatorów. Przy
czym ci drudzy mają z reguły też wyższe ceny, co poniekąd wynika z tego,
że chytry lisek nie uwzględnia w swoim cenniku kosztów obsługi
gwarancyjnej, bo jej zwyczajnie unika. :)
> > A że hurtownicy nie chcą rozmawiać z klientami końcowymi to wiadomo
> > nie od dziś, i ciężko im się dziwić - oni kupują masowo towar i
> > sprzedają go specjalistom którzy wiedzą co i jak zrobić.
> Może i użytkownik ma rację ze to chora sytuacja ale na dzisiaj w
> Polsce klient końcowy praktycznie zawsze jest w stanie kupić w tej
> samej cenią albo i taniej zin instalator.
Brzmi dziwnie, no ale kapitalizm mamy, więc wszystko możliwe. Tylko
dlaczego w takim razie instalator nie kupi sprzętu u tańszego
hurtownika, tak jak może to zrobić klient końcowy? Może boi się, że
jeśli sprzęt się rozsypie to zostanie sam na placu boju?
Jak kupuję np. routery dla klientów, to też niekoniecznie wybieram
najtańszego dostawcę - wybieram tego, co do którego mam zaufanie i
wiem, że jak się transceiver upali to mi go wymieni od ręki na słowo
honoru, a nie będzie uruchamiał procedury ciągnącej się tygodniami aby
mnie zniechęcić lub próbować udowodnić że jestem lama. Fakt, jest
drożej, ale jestem wtedy w stanie zagwarantować szybką i skuteczną
obsługę pogwarancyjną, a nie liczyć że "jakoś to będzie".
Mateusz
Następne wpisy z tego wątku
- 28.10.19 10:26 Kris
- 28.10.19 10:29 Uzytkownik
- 28.10.19 10:36 Kris
- 28.10.19 10:46 Kris
- 28.10.19 10:53 WS
- 28.10.19 10:58 Kris
- 28.10.19 11:04 Uzytkownik
- 28.10.19 11:16 Uzytkownik
- 28.10.19 11:24 Uzytkownik
- 28.10.19 11:45 Kris
- 28.10.19 11:52 Kris
- 28.10.19 11:54 Myjk
- 28.10.19 12:40 Lisciasty
- 28.10.19 12:58 Kris
- 28.10.19 13:34 Uzytkownik
Najnowsze wątki z tej grupy
- w Nowym Roku 2025r
- Blenda/ramka do kominka na zamówienie
- Co tam u Was
- Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- Cicha noc...
- 9. Raport Totaliztyczny: Sprawa moich pomysłów na pracę doktorską które przekazałem PW, a które sprzedano do WB
- Problem z wilgotnością
- Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- ...a po nocy, przychodzi dzień...
- pierdolec na punkcie psa
- Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- Inteligentne oświetlenie schodów
- Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-02 Blenda/ramka do kominka na zamówienie
- 2025-01-01 Co tam u Was
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-24 Cicha noc...
- 2024-12-08 9. Raport Totaliztyczny: Sprawa moich pomysłów na pracę doktorską które przekazałem PW, a które sprzedano do WB
- 2024-12-05 Problem z wilgotnością
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-15 ...a po nocy, przychodzi dzień...
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-16 Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- 2024-09-23 Inteligentne oświetlenie schodów
- 2024-09-22 Uszczelnienie dachu - płyta żelbet