  • Data: 2019-10-28 16:20:51
    Temat: Re: I ja wykryłem SPISEK. Kotły gazowe tym razem;)
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, October 28, 2019 at 3:49:29 PM UTC+1, Kris wrote:

    > Nie tak dawno ze dwa niejednoznaczne zapisy omawialiśmy
    > Gdzie jest o tych 10 metrach?

    http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20190001065

    § 159. 1. Instalacja gazowa budynku zasilanego z sieci gazowej powinna mieć
    zainstalowany na przyłączu kurek główny, umożliwiający odcięcie dopływu gazu.
    2. Kurek główny powinien być zainstalowany na zewnątrz budynku w wentylowanej szafce
    co najmniej z materiału trud-no zapalnego przy ścianie, we wnęce ściennej lub w
    odległości nieprzekraczającej 10 m od zasilanego budynku, w miejscu łatwo dostępnym
    i zabezpieczonym przed wpływami atmosferycznymi, uszkodzeniami mechanicznymi i
    dostępem osób niepowołanych.
    3. W zabudowie jednorodzinnej, zagrodowej i rekreacji indywidualnej dopuszcza
    się instalowanie kurka głównego w odległości większej niż 10 m od zasilanego
    budynku, w wentylowanej szafce, usytuowanej w linii ogrodzenia od ulicy lub ogólnego
    ciągu pieszego z dostępem do niej od strony zewnętrznej działki budowlanej.

    > Do 3 lokalnych kominiarzy latem dzwoniłem żeby się upewnić w jakiej odległości od
    okna może być wyrzut spalin z kotła gazowego. Żaden nie podał prawidłowej odpowiedzi
    tylko coś tam kręcili. Musiałem sam doczytać.

    Tak z nimi jest, ja kilkanascie lat temu wydrukowalem przepisy odnosnie nawiewu
    psodziewajac sie problemow z odbiorem... i sie przydalo. Kociol 18kW mam w piwnicy,
    nawiew przez kratke w drzwiach, kominiarz chcial Z-etke na zewnatrz robic, na
    argument, ze w bloku mam tak samo i co rok przechodzi przeglad cos motal ;) W koncu
    podbil...