    Subject: Re: I ja wykryłem SPISEK. Kotły gazowe tym razem;)
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <u...@m...org> <5db57a44$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5db6a83c$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <5dbafd44$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5dbb35c5$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <5dbdf238$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <5dbf39b2$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Mon, 4 Nov 2019 10:21:35 +0100

    W dniu 2019-11-04 o 09:33, Kris pisze:

    > Rurę gazową trzeba jaoś sparować z instalacja
    > Rura z PE(?), więc conajmniej dwa zgrzewy potrzebne
    > A takj na marginesie to dzisiejsze urządzenia sa tak mądree Ze iodiota by to zrobił
    > Człowiek który i to robił jakiś kod paskowy sobie w tel wygenerował, wpisał w
    zgrzewarke i się zgrzew prawidłowy zrobił.

    A o te zgrzewy Ci chodziło.

    Czy każdy idiota by to zrobił?

    Śmiem twierdzić, że nie, ponieważ zgrzewałem złączki elektrooporowe i
    jak potrzeba to zgrzewam, bo mam czym i wiem jakie cyrki potrafią się
    przytrafiać.

    Wszystko jest fajnie jak masz zgrzewarkę konkretnej firmy i używasz
    tylko i wyłącznie ich złączek.

    Ale w hurtowniach dostawcy się zmieniają. Robisz kolejne zaopatrzenie,
    idziesz zgrzewać, a tu dupa. Odczytasz kod czytnikiem, a tu ustawione są
    całkiem inne parametry zgrzewu. Jak bezmyślnie wciśniesz start to masz
    robotę w plecy. Jak nie robisz tego często to bezmyślnie naciśniesz
    Start. Jak robisz często to się domyślisz, że ten typ złączki powinien
    mieć inny czas zgrzewania lub inne napięcie lub też inną korektę.

    Niby samo zgrzewanie jest banalnie proste, bo na każdej złączce masz
    podane napięcie oraz czas zgrzewania. Tyle, że zgrzewarki robią jeszcze
    korektę w zależności od zewnętrznej temperatury i żeby wyczuć, że czas
    zgrzewu został źle skorygowany to trzeba trochę tych robót przerobić.

    Mnie natomiast bardziej chodziło już o wewnętrzne instalacje gazowe.