  • Data: 2017-12-29 16:17:30
    Temat: Re: Idą podwyżki energii elektrycznej
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:090cc712-21c1-4cb4-a661-497585e2b46b@go
    oglegroups.com...

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 15:42:12 UTC+1
    użytkownik brunet.wp napisał:

    > Ale co tutaj rozumieć:
    > Kwota faktury do zapłaty przez ilość kWh daje
    > średnią cenę za kWh
    > I te ceny jak widzisz przy G12W są niższe

    Nie porównuj ze sobą dwóch różnych miesięcy, tylko
    ten sam miesiąc (policzony w G11 i w G12w).
    Warunki i rozkład zużycia mogły się przez miesiąc
    diametralnie zmienić. Sam pisałeś, że użyczałeś
    komuś prądu. A w której strefie pobierał?

    >Opłata abonamentowa 05.10.2017 01.11.2017 0,00 MC
    >1,3000 0,00 23
    >Jak byk jest 1,30zł za okres 05.10.2017 do
    >01.11.2017

    Dobrze policzone. Jeśli jesteś ciekawy, to
    wytłumaczę dlaczego jest na pierwszej 0 a na
    drugiej 2 :)

    Przypuszczam, że masz okres odczytowy umowny
    2-miesięczny, ale operator stwierdza, że
    korzystniej dla niego ponieść dodatkowy koszt
    odczytu, robić odczyt co miesiąc i fakturować co
    miesiąc. Jest to spotykana praktyka operatorów,
    ale raczej w wysokich GT (grupach taryfowych). W G
    się z czymś takim nie spotkałem. A może skoro
    podajesz sam odczyty, to stwierdzili, że będą
    fakturować co miesiąc. Spróbuj nie podać odczytu,
    to pewnie będą sami odczytywać i fakturować według
    okresu odczytowego umownego czyli co 2 miesiące.

    >ale ok- faktura kolejna jest jest:

    >Opłata abonamentowa 02.11.2017 04.12.2017 2,00 MC
    >1,3000 2,60 23
    >Podejrzewam ze tu dwa miesiące policzyli bo daty
    >są od 02.11.2017 do 04.12.2017
    >Ale nawet gdyby było 2,8zł- to jakie mi to
    >oszczędności przyniesie dwumiesięczny okres
    >rozliczeniowy?
    >Na najtańsze chipsy? A co miesiąc wygodniej
    >płacić 200zł jak co dwa miesiące 400zł.

    Ja tam wolę płacić mniej niż więcej, nawet o
    1,87zł na fakturze. Ale kto co lubi. Rocznie
    zbierze się na przyzwoity obiad.

    A nawet gdyby było tyle samo, to moim zdaniem
    lepiej płacić co 2 miesiące niż co miesiąc.