    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Ile NAPRAWDĘ kosztuje dom?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Thu, 16 Jan 2014 08:52:31 +0100

    Wed, 15 Jan 2014 16:18:55 +0100, Ergie

    > [...] wiedziałem że na budowę mogę wydać 350 tysięcy [...]

    Moja TŻ się martwi, że tyle nie starczy (+ to co jeszcze się zarobi w
    planowane 3-4 lata budowy), podczas gdy do działki jest podciągnięty prąd,
    jest zrobione szambo (bo kanalizacji niestety nie ma), ogrodzenie (póki co
    siatka, ale już z podmurówką). Inna sprawa, że ja chcę iść w pompę
    ciepła...

    > a mniejsza wagę przypisujemy do wyglądu zewnętrznego - ergo dach dwuspadowy.

    Przecież dachy dwuspadowe są ładne i do tego bardziej funkcjonalne na
    poddaszu niż wielospadowe (zamknięte). Tylko muszą mieć sensowne gabaryty.

    Ja sobie dałem spokój z "bunkrem" i wróciłem do pierwotnego planu domu --
    gdzie z własnego wyboru :P będą dwa dachy dwuspadowe przecięte pod kątem
    prostym.

    > [ciah fajna historia budowy]
    > Tak więc można :-) Jak się zna swój budżet i zrobi kosztorys to można
    > wybudować dom w zakładanej wcześniej cenie.

    Znaczy to już stoi i mieszkacie? Ile szła budowa?

    > Dlatego zaczynając budowę trzeba koniecznie mieć kosztorys i wiedzieć ile
    > się ma jeszcze rezerwy na takie polepszanie. No i nie kupować w sklepach!
    > Sklepy są do oglądania a do kupowania są producenci albo internet :-)

    Różnie to bywa. Szwagier dogadał się z lokalnym składem budowlanym i miał
    wszystko w cenach "internetowych".

    --
    Pozdor Myjk