    From: "Stolat" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile ciepła przenika do sąsiada nade mną?
    Date: Fri, 6 Feb 2009 12:13:10 +0100

    Użytkownik "jangr" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:gmh48f$62d$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Bardzo duże zużycie gazu do ogrzewania. Już tu o tym, o swoim problemie,
    > nieraz pisałem.
    > Teraz robię remont i się zastanawiam nad ociepleniem pokoju. Znajomy
    > budowlaniec (17 lat w branży) twierdzi, że b. dużo ciepła idzie do sąsiada
    > przez mój sufit (100-letnia kamienica). Niestety nie mogę w necie znaleźć
    > żadnych wskaźników czy opisów. Ile ciepła przenika do sąsiada nade mną?
    > Jeżeli tak jest, to sufit bym ocieplił. Ale ile ocieplenia zastosować?
    > Skąd wziąć jakieś wskaźniki czy tabele? Piszą, że między kondygnacjami
> [...]

    Generalnie ja doczytałem gdzieś, że przez dach u Ciebie sufit może uciekać
    do 40% całego ciepła.
    Jako, że nad tobą nie ma nieba tylko jest sąsiad to może ze 20% ci ucieka.
    Trzeba by było policzyć, 2 cm to może być za mało.
    Generalnie musisz się tez zainteresować pojęciem punktu rosy, i policzyć go.
    W skrócie chodzi o wykraplanie się wilgoci, chociaż nad tobą nie będzie
    ujemnych temperatur to może to zjawisko u Ciebie nie występować.