  • Data: 2009-02-06 12:02:31
    Temat: Re: Ile ciepła przenika do sąsiada nade mną?
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jangr" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:gmh8de$oia$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ściana z cegły stawiana ok. 1900 roku. Nośna. Stara czynszowa kamienica
    > poniemiecka.
    > Do tego ktoś dostawił ściankę z 1/4 cegły dziurawki i zrobił kilka cm
    > pustkę powietrzną. Na to był tynk. Dołożyłem 5 cm styro i wtopiłem siatkę
    > na klej.

    > Polistyren ekstrud. ma wsk. 0.035W/m2h

    ale 5 cm to malo jak piwnica nieogrzewana

    > Dokładnie tak jest. Ale po położeniu ww polist. powinno się bardzo
    > poprawić, a efekt jest na razie dość mizerny.

    jak nie byl fazowany i 5 cm to nic dziwnego
    jesli juz masz plyte OSB i niechcesz tego ruszac to zostaje ci jeden
    "patent"
    pewnie zaraz polowa grupy na mnie wsiadzie ale zdalo to egzamin
    w starych deskach ponawiercalem otwory takie zeby wlazla mi rurka od pianki
    i wpuscilem miedzy legary prawie 4 kartony
    (trzeba przeliczyc jaka przestrzen chcesz wypelnic i ile tego potrzeba i
    otwory mniej wiecej rownomiernie)
    piana najtansza wysokospieniona

    > Czego? Pokoju? Podłogi? Ściany?

    pokoi, jesli masz w kazdym to tedy ci zwiewa masa ciepla.

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl