  • Data: 2009-02-06 12:02:13
    Temat: Re: Ile ciepła przenika do sąsiada nade mną?
    Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:1362.000000b2.498c22de@newsgate.onet.pl...

    > Po pierwsze:
    > Jeśli sufit masz zimny i wilgotny to dołożenie izolacji od srodka na 99%
    > da ci
    > zagrzybiony sufit po 1-2 sezonach grzewczych. Zaoszczedzisz tysiac zl a
    > bedziesz
    > mial sufit do remontu. Nie polecam.

    No, z tym to się nie zgodzę. Sufit to ja mam wilgotny teraz, kiedy jest
    zimny. Para wodna "bytowa" z mojego mieszkania się na nim wykrapla, bo nie
    jest izolowany. Po założeniu izolacji termicznej i uszczelnieniu, po pewnym
    okresie wilgoć wyniesie się przez podłogę sąsiada, bo jej źródło przestanie
    istnieć.

    > Po drugie. Co ty masz za sufit ze 5cm styropianu ci go zarwie?

    Trzeba doliczyć ciężar kleju i zewnętrzną powłokę, np. siatkę, etc.

    > Jak cieplo ma sąsiad u siebie? Idz do niego na herbatke i wez ze soba
    > termometr.
    > Jak ma cieplo to znaczy ze to ty jestes ten zly i po prostu ty nie
    > grzejesz.

    Ja grzeję sąsiada przez strop, a sąsiad przez swój strop tego z II piętra.
    Jemu bilans się zgadza, mnie nie.

    > Ile wydajesz na grzanie mieszkania i czym to grzejesz?

    Grzeję gazem. Mieszk. 70 m2. Wydatek gazu obecnie po dociepleniu 1 pokoju to
    11 m3/dobę (330/mc), - na zewnątrz około zera - a temperatura wewnątrz około
    16,5-17°C, w docieplonym 18°C. Mam tego dość.

    > Najmniej zle co mozesz zrobic oprocz podania tutaj wlasciwych informacji
    > (konkretnych a nie "wydaje mi sie") to zamontowac takie ocieplenie w
    > jednym pomieszczeniu i po roku zobaczyc czy zdalo egzamin.

    Kilka lat temu w małym pokoiku dałem na podobną ścianę 2 cm styro, na
    podłogę 4 cm styro
    i się trochę poprawiło. Teraz poszedłem "na całość" - dałem 5. :-)

    > Sam ocieplalem sufit od srodka i udalo mi sie to zrobic tak aby nie miec
    > wilgoci
    > ale nie polecam. Taniej wychodzi zrobic dobrze.

    No właśnie, ale jak?

    > Te twoje 5cm na scianie troche pomoze ale zle ze tak cienko zrobiles. Co
    > prawda 20cm to przesada ale 10cm to rozsadne optimum.

    Teraz też tak myślę.