    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 15 Jan 2013 03:57:54 -0800 (PST)
    Subject: Re: Ile ciepła zmagazynuje bojler 240litrów
    From: k...@g...com

    W dniu wtorek, 15 stycznia 2013 06:11:30 UTC+1 użytkownik news napisał:

    > Na pewno prostsze od podkładania pod piec bez bufora.

    > Zapomniałem że teraz kryzys i koniec świata to i ceny jakoś poszybowały w
    >
    > kosmos, ale taki bufor możesz sobie zrobić sam z 2m kawałka stalowej rury fi
    >
    > 0.8m ze złomu, będzie tanio:)

    > Różnica między 70 a 90 stopni jest niewielka, więc i różnica strat tak samo.
    >
    > Jeśli bufor znajduje się wewnątrz domu nie ma mowy o żadnych stratach, po
    >
    > prostu jest to jeden dodatkowy kaloryfer:)
    >
    > Zresztą policz sobie ile zmagazynuje takich samych wymiarów bufor parafinowy
    >
    > a ile wodny i zobaczysz ze wodnego nie pobijesz a jak zobaczysz koszta

> [...]

    Po co robić jak są gotowe i na dodatek tanie. Jest masa mauzerów, takich zbiorników
    plastikowych 1000 litrowych. Najtańsze są po środkach chemicznych. Kiedyś widzialem
    na allegro. Pisali że umyte ale i tak nie nadają się do wody pitnej. Jako bufor i tak
    by musiały pracować z wodą z czymś zmieszaną żeby nie gniła. Czyli i tak woda nie do
    picia ani mycia. Kształt idealny do ocieplenia styropianem. Zrobione z polipropylenu
    czyli 90 stopni wytrzymują. Kształt idealny do ustawiania. Oceniam ze taki zbiornik z
    15 lat wytrzyma. To jak kosztuje stówę to miesięczny koszt eksploatacji 55 groszy.