    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile ciepła zmagazynuje bojler 240litrów
    Date: Wed, 16 Jan 2013 12:49:40 +0100

    dyskusyjnych:kd5rq3$e3f$...@n...task.gda.pl...

    > Cieszę się, że zmieniasz zdanie. Już nie krytykujesz w czambuł systemu
    > nauczania jak na początku.

    Nie zmieniłem zdania, nie pisałem, ze obecny system jest zły tylko, że
    wymaga mniej nauki.

    W ogólności obecny program nauczania jest lepszy. Wiedzy do przyswojenia
    jest _mniej_ , ale za to jest bardziej _przydatna_. Jedynie w kwestii
    matematyki i fizyki uważam, że zmiany poszły w złym kierunku.

    > Gdy już Twoje dzieci pójdą do szkoły - ze zdumieniem zauważysz, że nie
    > mają czasu na nic, tylko na odrabianie mnóstwa lekcji i że nawet z pomocą
    > rodziców - ledwo się wyrabiają czasowo. Im wyższa klasa, tym więcej tego.
    > Fachowcy zaczynają to dostrzegać. Podobno mają być jakieś zmiany. Oby jak
    > najszybciej.

    Ale teraz piszesz o czymś zupełnie innym!
    Podstawy programowe i czas spędzany na odrabianiu zadań domowych to dwie
    zupełnie różne sprawy!

    Podstawy programowe są niższe i jest to stwierdzenie obiektywne, natomiast
    ilość zdań domowych i czas potrzebny na ich rozwiązanie to kwestia
    subiektywna i bardzo zależna od szkoły.

    Co do problemu - już kilka lat temu byłą na ten temat dyskusja i wniosek był
    prosty:
    Jeśli przeciętnie uzdolnione dziecko potrzebuje na odrobienie wszystkich
    zadań więcej niż godzinę dziennie to znaczy że szkoła zamiast uczyć zwala
    ten obowiązek na rodziców, albo co gorsza niepotrzebnie zabiera dziecku
    czas. To że jakiś chory nauczyciel każe codziennie dodawać te same słupki
    liczb nie zwiększa wiedzy dziecka ale zajmuje mu czas.

    Dlatego czym prędzej udaj się wraz z innymi rodzicami do dyrekcji i zgłoś
    problem.

    Pozdrawiam
    Ergie