    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile ciepła zmagazynuje bojler 240litrów
    Date: Wed, 16 Jan 2013 18:17:06 +0100

    Dnia 16-01-2013 o 01:01:18 rumcajs <o...@r...com> napisał(a):

    > Jak działa taki kocioł zgazowujący? Czy można w nim palić miał,
    > ekogroszek i śmieci?
    Poczytaj na stronach atmosa.

    > Czy takie wysokie temperatury wody w instalacji 75 - 85 st C nie
    > powodują wytrącania kamienia (osadu na ściankach instalacji)?
    Powodują - ale tylko pierwsze kilka razy - później nie ma się co wytrącać,
    nie ma dopływu świeżej wody.

    > Czy grzejniki nie parzą i nie odczuwa się nieprzyjemnego promieniowania
    > od gorących grzejników?
    Na początku miałem regulator pogodowy i zawór trójdrożny z siłownikiem,
    który ustalał temp. wg krzywej. Teraz tego nie ma i nie ma różnicy w
    "komforcie".

    > Masz zawory termostatyczne?
    Wszędzie, oprócz pomieszczenia z sterownikiem pokojowym.

    > No i sterowanie temperaturą wody. Jeżeli masz bufor to czy aby
    > wentylator nadmuchowy nie pracuje zbyt długo na dużych obrotach (jak
    > przy rozpalaniu w każdym kotle miałowcu), aby osiągnąć temperaturę
    > zadaną?
    Wentylator pracuje praktycznie cały czas - modulowana jest moc tego
    wentylatora. Przy rozpalaniu pracuje na max, później w zależności od
    potrzeb. Praca kotła z buforem jest trochę inna niż bez bufora. Nie
    zależy nam na jak najdłuższym utrzymywaniu ognia, ale na jak
    najefektywniejszym spaleniu wsadu.

    TG