  • Data: 2009-11-03 10:59:25
    Temat: Re: Ile metrów gazu zużywacie na dobe ?
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hcosid$rbn$1@news.onet.pl...
    > mozesz napisać jaki region polski?
    NSącz.

    > mam podobny układ jak ty i za poprzedni rok (do wrzesnia tego roku) zaplacilem
    > coś ponad 3000zł

    Wiem że ludzie tyle miewają.

    > bede musial pomyśleć gdzie mi te 50% ucieka

    Nie wiem jakie masz ściany ocieplenie podłogi poddasza itp. Ja na całej podłodze
    na gruncie mam 10cm styropianu który osobiście układałem Pod spodem jest
    chudziak a niżej glina wybrana na 60-80cm zastąpiona pospółą. Poddasze
    ocieplone 20cm wełną isover supermata także sam ocieplałem. Dachówka pewnie też
    cos daje więcej niż blacha. Okna K1.0 pięciokomorowe, ściany 30cm ceramika
    poryzowana + 12cm styropian silver organika.

    Mojej żony kolezanka z pracy mieszka w domu wybudowanym przez developera. Była
    raz raz u nas z meżem na grilu i tak gadu gadu. Pustak taki jak u mnie 30cm
    poryzowany + styropian 10cm. Nie wiem co na gruncie. Ale chyba 5cm bez
    wybierania gliny tylko uzupełnione pospółą. Dach blacha, poddasze 20cm Isover
    majstermata (ja nazywam to majsterszmata). Okna k1.1 czterokomorowe. Dom prawie
    identycznej powierzchni jak mój tyle że w garażu jest cieplej bo grzeją.
    Powiedzieli że po zimie dziura w budżecie 3300zł i wzięli na to pożyczkę z
    banku. Chcą teraz docieplić dodatkowo poddasze wyklejając skosy styropianem 5cm
    i nakładając siatkę.
    Kiedyś babrałem sie w gipskartony i poprawiałem u pewnego gościa ocieplenie. W
    zimie w rogach na skosach był szron. Po oglądnięciu kamerą termowizyjną wyszło
    że trzeba zrywać wszędzie płyty GK i ocieplić od nowa. Po zerwaniu okazało się
    że wełna albo za wąsko przycięta albo miejscami niemal jej brak tylko jakieś
    luźne ścinki. Okazało się ze takż emiejscami nie było nalezycie wykonana
    paroizolacja i wilgoć z pomieszczenia wnikała przez GK do wełny. Ludzie kupują
    jakieś najtańsze badziewie nie zwracają uwagi na prawidłowe docieplenie poddasza
    nie mając pojęcia jakie to ważne i kosztowne w poprawieniu a na meble kuchenne
    potrafią wydać sporo kasy albo oszczędzają na ociepleniu bo musi starczyć na
    duży LCD. Gruby styropian na ścianach to nie wszystko. Dach musi byc dobrze
    ocieplony okna osadzone na piance bez wypełnień mineralnych i szpalety w oknach
    odpowiednio zrobione.

    Marek