  • Data: 2010-08-19 07:05:55
    Temat: Re: Ile minimum klinca na podjazd
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    U mnie na 140m2 kostki weszło 30t pospóły, 40 ton klinca o frakcji 2-8cm
    oraz 9t podsypki o frakcji 2-8mm.
    W trakcie robót okazało się że lepiej było jednak dać kliniec 2,8cm
    zmieszany z podsypką 2-8mm gdyż sam kliniec cięzko się zagęszcza mimo że
    zagęszczałem hopkiem który niemal rozwala te kamienie. Płytą która w
    zasadzie tylko była w stanie cos takiego wygładzić od razu dałem sonie siana
    miała zastosowanie tylko na końcu do zagęszczenia kostki. Ostatecznie pod
    wjazdami mam około 60-70cm podbudowy na utwardzonym wcześniej rodzimym
    gruncie a tarasy oraz szeroka na 1,3m opaska wokół domu mają podbudowę około
    30cm.
    Gdy przyjechał 4 osiowy steyer z 20tonami ziemi do ogrodu kostka ani nie
    drgnęła. Jeżeli nie przewidujesz takich wjazdów ciężkiego sprzętu, nawet
    jednorazowo jak u mnie z tą ziemią to możesz dawać mniej podbudowy pod
    wjazdy ale ja bym nie ryzykował mniej niż 30cm. Bo to nawet 8tonowe duże
    auto z meblami może zostawić ślad, a jeszcze może jakaś szambiara będzie
    musiała wjechać od czasu do czasu...
    Ja wszystko robiłem sam i ubijałem do chwili kiedy kangur już tylko skakał
    jak po betonie. Ubijałem warstwami po 10-15cm. Miałem przez rok u siebie
    płytę oraz hopka od kolegi brukarza który od czasu do czasu zaglądał i
    doradzał mi co i jak to i bawiłem się sam ręcznie z rozgarnianiem pospóły i
    klinca oraz z układaniem krawężników i kostki. Po tylu tonach przerzuconego
    ręcznie kamienia stałem się na basenie obiektem zainteresowań płci
    przeciwnej :)))

    Marek