    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile może wynieść podzielenie pokoju?
    Date: Fri, 27 Feb 2009 10:29:55 +0100

    news:a5am81l9g281.1xidgu11w8d6p$.dlg@40tude.net...

    > Szczerze mówiąc nigdzie takich nie widziałem. Najtańsze jakie widziałem
    > kosztowały 199 zł ale to była promocja.

    http://www.allegro.pl/item566492496_drzwi_classen_co
    lonia_3_okazja_nowe.html
    Pełno podobnych w kazdej Castorami, Obi itp

    > Znajdziesz kogoś kto wykona takie krótkie zlecenie za 300 zł? Szczerze
    > wątpię. Jeśli jednak - to daj mi na niego namiary :)) Siła robocza jest
    > teraz dużo tańsza niż pół roku temu czy rok temu ale dotyczy to tylko
    > niewykwalifikowanych pracowników - przynieś, podaj, wypakuj towar, rozkuj
    > tu w tym miejscu gdzie narysowane, posprzątaj, itd. Fachowcy nadal biorą
    > dużo. Do tego trzeba doliczyć jakiś zysk, dać gwarancję, itd. Wiem,
    > utopia,
    > nie? :)

    Jeśli do tej prostej pracy zatrudnie "Firmę" to faktycznie cena ok 1000zł
    jest ok. Ale ja jak chcę sie napić piwa to nie kupuje całego browaru. Do
    takiej nieskoplikowanej roboty zatrudnia sie Pana Jóżka który pracował w
    "Firmie" ale akurat ma troche wolnego bo "Firma" ma przestoje. I Pan Józek w
    dwa popołudnia za 300zł cos takiego spoko zrobi. W "Firmie: aby zarobic
    300zł musiałby pracować prawie tydzień.
    A odnośnie spadku cen robocizny to podam Tobie świerzy przykład- tynkowanie,
    tynki cem-wap. Jak ja szukałem wykonawców na wiosne 2008roku to ceny za mkw
    były od 18zł do 30zł a i terminów wolnych wykonawcy nie mieli. Wczoraj
    zaczeli robic tynki u mojego przyszłego sasiada. Wierzyc mi sie nie chciało
    ale robia za 9zł/mkw. I mówi że kilka razy w tygodniu miał rózne wizyttówki
    na drzwiach budynku a ceny 18zł/mkw to juz historia.
    Ktoś pewnie napisze że za 9zł to mu spierdziela robotę. Moze i tak, ale gosc
    jest strasznie upierdliwy i jak bedzie cos nie tak to zobaczą walizkę
    paragonów wrecznych w bardzo niemiły sposób.
    Odnośnie tzw. "wykończeniówki"- mó teściu i mój szwagier którzy od
    kilkunastu lat w tym "robia" od 2 miesiecy nie maja zleceń a do tej pory
    sami mogli wybierac oinwestorów i kaprysic. Cos wiec z tym przereklamowanym
    kryzysem jest na rzeczy.

    Kris