eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieIle ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? › Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
  • Data: 2014-05-16 00:40:05
    Temat: Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Czy aby jesteś pewien, że wiesz o czym piszesz?

    Tak

    > Widziałeś kiedykolwiek takie domy w trakcie budowy?

    Tak

    > Jestem pewien, że nie

    To si mylisz, jak zwykle zresztą.

    > , bo gdybyś widział to byś wiedział, że kotew ze wspornikami do belek
    > używa się

    ROTFL^2 Ty jak zwykle widziałeś _wszystkie_ budowy i _wszystkie_ projekty
    stąd wiesz gdzie "używa się" kotew a gdzie nie.

    > tylko i wyłącznie na zewnątrz budynku do

    W takim razie przez wiele lat mieszkałem w domu Yeti - bo w nim był użyte
    kotwy właśnie do połączenia ścian parteru z betonowym stropem piwnicy :-).

    > mocowania drewnianych belek do bloczków betonowych .Czyli tam, gdzie
    > bezpośrednio leje się woda na te belki i beton. Wewnątrz budynku nikt się
    > nie pier.....li ze wspornikami/kotwami, bo jest to ekonomicznie i
    > technologicznie nieuzasadnione, a ponadto są one kompletnie niepotrzebne
    > jeżeli płyta lub ściana fundamentowa są izolowane termicznie i
    > przeciwwilgociowo.

    Technicznie jest wiele różnych możliwych rozwiązań, natomiast co do
    ekonomii to użycie kotew jest znacznie tańsze niż niepotrzebna izolacja
    cieplna fundamentów.

    > Belki krawędziowe leżą bezpośrednio na płycie betonowej i co najwyżej
    > pomiędzy te belki, a beton dawana jest folia izolacyjna.

    Belki wcale nie muszą leżeć na płycie - po co miałyby to robić skoro wyżej
    jest jeszcze izolacja termiczna i wylewka. W takim przypadku często robi się
    tak że belki poziome są na wysokości przyszłej podłogi, a do płyty sięgają
    tylko słupy.

    > Oczywiście są one przykręcane do płyty kotwami, ale bez wsporników do
    > belek,

    To w końcu są kotwy czy ich nie ma?

    Pozdrawiam
    Ergie