eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieIle ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? › Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    Date: Fri, 16 May 2014 16:03:56 +0200
    From: Marcin N <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    <lkcu7q$oq7$1@node1.news.atman.pl> <lkd96p$4q6$1@node1.news.atman.pl>
    <lkfalv$8lg$1@node1.news.atman.pl>
    <536e5ea5$0$2165$65785112@news.neostrada.pl>
    <lkq13m$64g$1@node1.news.atman.pl>
    <53710d3d$0$2357$65785112@news.neostrada.pl>
    <lksgu9$n4r$1@node1.news.atman.pl>
    <53726c77$0$2368$65785112@news.neostrada.pl>
    <537284c1$0$2158$65785112@news.neostrada.pl>
    <5373ddf3$0$2155$65785112@news.neostrada.pl>
    <ll1t6n$ccb$1@node1.news.atman.pl>
    <5374eb57$0$2371$65785112@news.neostrada.pl>
    <ll3fqu$ktq$1@node2.news.atman.pl>
    <5375b16b$0$2227$65785112@news.neostrada.pl>
    <ll4lud$mip$1@node2.news.atman.pl>
    <5375f54d$0$2241$65785112@news.neostrada.pl>
    <ll501t$hbv$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 2014-05-16 14:22, Ergie pisze:

    > _Którego_ domu szkieletowego? :-)

    Obejrzałem dziesiątki budów. Jeśli jest płyta fundamentowa - to belka
    podwalinowa leży na płycie. Nie na słupach nad płytą. Inaczej - po co ta
    płyta?

    > W sytuacji gdy belka leży na fundamencie, a podłoga jest wyżej niż ta
    > belka (a jak rozumiem tak chcesz zrobić) to ta belka nie jest mostkiem -
    > bo ona jest poniżej warstwy ocieplenia pod podłogą. Mostkiem (ale
    > minimalnym) będą punkty styku belek pionowych z tą poziomom.

    Tak. Tu się zgodzę. Mostkami będą pionowe belki konstrukcyjne. Z tym, że
    (o ile wiem) ich przewodzenie ciepła jest znacznie niższe niż materiałów
    "klasycznych".

    > Jak chcesz sięgnąć styropianem na metr skoro wykop będzie tylko na 25cm?

    Nie wiem.

    > Ziemia nie grzeje. +5 do +8 to nadal zimniej niż +21 wewnątrz więc
    > ziemia chłodzi. Nawet jeśli w zimie powietrze ma jeszcze mniej to i tak
    > ziemia chłodzi :-)

    +5 to upalnie - w porównaniu do trzaskających -20 w zimową noc.

    > No ale przecież na tej płycie fundamentowej będzie izolacja termiczna
    > więc temperatura ziemi w zasadzie nie ma znaczenia.

    Na płycie będzie izolacja termiczna, ale poza punktami styku ścian z płytą.

    Kluczowe pytania: jaką temperaturę ma deska podwalinowa przy płycie
    fundamentowej ocieplonej i nieocieplonej. Czy różnica jest znacząca i
    jaki ma wpływ na koszty ogrzewania i na degradację drewna.

    --
    MN