eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieIle ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? › Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    Date: Fri, 16 May 2014 22:48:29 +0200
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    <lkcu7q$oq7$1@node1.news.atman.pl> <lkd96p$4q6$1@node1.news.atman.pl>
    <lkfalv$8lg$1@node1.news.atman.pl>
    <536b3654$0$2358$65785112@news.neostrada.pl>
    <lkfgg4$ek3$1@node1.news.atman.pl>
    <536b4a05$0$2145$65785112@news.neostrada.pl>
    <lkfli9$jo4$1@node1.news.atman.pl>
    <536e66cb$0$2154$65785112@news.neostrada.pl>
    <lkq0k8$5ip$1@node1.news.atman.pl>
    <5371102f$0$2147$65785112@news.neostrada.pl>
    <lksg1v$map$1@node1.news.atman.pl>
    <53726639$0$2147$65785112@news.neostrada.pl>
    <lkv734$ij5$1@node1.news.atman.pl>
    <5373c0d5$0$2233$65785112@news.neostrada.pl>
    <ll1stj$c4r$1@node1.news.atman.pl>
    <5375019b$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
    <ll3f2v$k3n$1@node2.news.atman.pl>
    <5375ac2a$0$2239$65785112@news.neostrada.pl>
    <5375f151$0$2146$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2014-05-16 13:07, Marcin N pisze:

    > (...)
    >

    > Kurczę, myślałem, że to nie ma szczególnych wad. Jakie wady masz na
    > myśli?

    1. Dodatkowy koszt zasobnika CWU oraz całego osprzętu jaki jest
    potrzebny do zamontowania zasobnika: zawory odcinające, zawory
    bezpieczeństwa, śrubunki, czujniki temperatury, automatyka, zawór
    przełączający lub druga pompa ładująca zasobnik.
    2. Dodatkowy koszt wymiany raz do roku anod magnezowych, jeżeli jest to
    zasobnik emaliowany.
    3. Żywotność zasobników jest ograniczona. Zazwyczaj ok. 10 lat.
    4. Wady 2 i 3 można wyeliminować kupując zasobnik nierdzewny, ale jest
    dużo droższy od zasobnika emaliowanego.
    5. Hodowla bakterii legionelli, które wdychane wraz z kropelkami wody
    wywołują zapalenie płuc, a w przypadku zmniejszonej odporności mogą
    nawet wywołać choroby tak jak: zapalenie mózgu, zapalenie mięśnia
    sercowego, mogą także spowodować uszkodzenia innych narządów np. nerek.
    Bakterie te namnażają się w zasobniku, jeżeli temperatura wody w tym
    zasobniku jest niższa niż 50 stopni Celsjusza. Dlatego też prawo
    narzuca, aby temperatura ciepłej wody była nie mniejsza niż 55 stopni,
    i nie większa niż 60 stopni.
    W przypadku dużych zasobników stojących, woda w takim zasobniku ulega
    uwarstwianiu. Polega to na tym, że na górze zbiornika mamy wodę
    najbardziej ciepłą, a im niżej tym woda jest chłodniejsza. W tej
    chłodniejszej wodzie rozwijają się bakterie legionelli.
    6. Ograniczona ilość ciepłej wody. W przypadku kąpieli kilku osób
    potrzebny jest większy zasobnik, który pomieści tyle wody, ile zużywają
    wszystkie osoby. W przypadku zbyt małej ilości dla wszystkich osób,
    muszą się one kąpać po kolei, a pomiędzy kąpielami poszczególnych osób
    trzeba odczekać określony czas, który jest potrzebny do nagrzania
    kolejnej porcji wody. Oczywiście wielkość zasobnika dobiera się do
    ilości domowników. Problem się jednak pojawia, kiedy przyjeżdżają goście.
    7. Duże straty ciepła, nawet wtedy, kiedy się nie używa wody, ponieważ
    każdy zasobnik stygnie oddając ciepło do otoczenia.
    8. W przypadku zasobników poziomych występuje zjawisko mieszania się
    zimnej wody z ciepłą, który pogarsza komfort. Objawia się to w ten
    sposób, że po chwilowym poborze o dużym przepływie wody, a następnie po
    chwili przerwy odczuwalny jest znaczny spadek temperatury wody, gdyż
    duży strumień wpływającej zimnej wody powoduje duże zawirowania.
    Zjawisko to można zminimalizować stosując zasobnik pionowy. Im bardziej
    smukły tym lepiej, ale im bardziej smukły zasobnik tym większa kolonia
    legionelli w nim sobie żyje.
    9. Zasobnik zajmuje dodatkowe miejsce. Jeżeli ktoś stawia na ogrzewanie
    gazowe to kocioł gazowy może być zamontowany w kuchni czy łazience,
    zajmując niewiele miejsca. W przypadku zasobnika trzeba wygospodarować
    dodatkowe pomieszczenie, w którym on będzie stał.

    Reasumując: zasobnik CWU jest złem koniecznym tylko wtedy, kiedy w domu
    jest wielu domowników, zwłaszcza, kiedy zamieszkują go 2 rodziny np.
    rodzice i dzieci i występuje potrzeba jednoczesnego korzystania z 2 lub
    więcej pryszniców.
    W przypadku zamieszkiwania jednej rodziny 3-5 osobowej lepszym
    rozwiązaniem jest kocioł 2-funkcyjny.

    Jest natomiast niezbędny, kiedy ciepłą wodę w sezonie letnim chcemy
    grzać prądem w II taryfie lub kolektorami słonecznymi.