eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieInstalacja C.O. - rurki miedziane - macie zamurowane w ścianie czy idą po ścianie? › Re: Instalacja C.O. - rurki miedziane - macie zamurowane w ścianie czy idą po ścianie?
  • Data: 2010-01-13 18:05:55
    Temat: Re: Instalacja C.O. - rurki miedziane - macie zamurowane w ścianie czy idą po ścianie?
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości
    news:hik2b7$a5k$1@news.dialog.net.pl...
    > . Co polecacie? Wybrałem wstępnie montaż w ścianie. Czy powinienem wziąć
    > coś jeszcze pod uwagę niż walory estetyczne?

    Niemieckie normy dotyczące prowadzenia instalacji które są jednymi z
    bardziej precyzyjnych norm europejskich (i wiele innych państw się na nich
    wzoruje) w chwili obecnej zabraniają wykonywania bruzd pod rury metodą kucia
    i wg tychże norm można jedynie wycinać bruzdy. Przy kuciu ścian bierz pod
    uwage osłabienie ścian w ich dolnej czesci (zwłaszcza ścian nośnych) oraz
    potencjalne uszkodzenia na skutek wibracji.

    Rury miedziane mają tendencje do przenoszenia dźwięku - możesz słyszeć szum
    krążącej wody, zwłaszcza jeżeli będzie w jakimś miejscu dużo zakrętów.

    Osobiście nie widzę nic złego w prowadzeniu rurek miedzianych na zewnątrz
    zwłaszcza, że miedź jest piękna, ale zdaję sobie sprawę że to moje
    subiektywne odczucie i dla innej osoby rura to rura i z czego by nie była to
    piękna nie jest.

    Może lepiej puścić to wszystko w posadzce, w otulinach itd, tylko wtedy nie
    ma sensu ładowac kasy w miedź tylko zrobić to w pexie
    --
    Jackare