  • 1. Data: 2010-01-13 09:04:55
    Temat: Instalacja C.O. - rurki miedziane - macie zamurowane w ścianie czy idą po ścianie?
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Pytanie jak w temacie. Co polecacie? Wybrałem wstępnie montaż w ścianie.
    Czy powinienem wziąć coś jeszcze pod uwagę niż walory estetyczne?

    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-01-13 09:15:14
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Pytanie jak w temacie. Co polecacie? Wybrałem wstępnie montaż w ścianie.
    > Czy powinienem wziąć coś jeszcze pod uwagę niż walory estetyczne?

    ja mam w scianie i jest OK, ale instalatorzy cos nawijali, ze miedz reaguje
    z tynkiem i trzeba uwazac - wszystkie rurki dokladnie zabezpieczone otulina.
    Po scianie bym nie puscil - estetyczny koszmar.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-01-13 09:25:22
    Od: "Tim" <q...@q...pl>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości
    > Pytanie jak w temacie. Co polecacie? Wybrałem wstępnie montaż w ścianie.

    a czemu nie w posadzce?

    Pozdrawiam
    Tim

  • 4. Data: 2010-01-13 09:52:43
    Od: Michal <o...@o...pl>

    krzysiek pisze:
    > Pytanie jak w temacie. Co polecacie? Wybrałem wstępnie montaż w ścianie.
    > Czy powinienem wziąć coś jeszcze pod uwagę niż walory estetyczne?

    Ja mam alu pex w posadzce

  • 5. Data: 2010-01-13 10:01:08
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Po scianie bym nie puscil - estetyczny koszmar.

    Ale do ewentualnych napraw podejście dobre.

  • 6. Data: 2010-01-13 10:03:21
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Ale do ewentualnych napraw podejście dobre.

    Rury z wody tez puszczasz po scianie?
    A kable elektryczne? :)

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-01-13 12:27:38
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Tomasz O." <t...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > przełożenie wodomierza w bardziej cywilizowane miejsce to jeden taki magik
    > od nich mi powiedział, że głupi jestem bo rury powinny lecieć po ścianach
    > właśnie ze względu na to, że coś może się stać. Żyje zaledwie 31 lat na
    > tym świecie i dopiero w 3 mieszkaniu/domu i widziałem tylko 2 awarie w
    > których trzeba było kuć sciane w celu naprawy. Jedną była z mojej winy, bo
    > przewierciłem rure wieszając umywalkę a raz pękło kolanko przed batrerią.
    > Jeżeli dalej będę miał takie szczęście to wole mieć rury w ścianach i raz
    > na 15 lat się tym zmartwić niż oglądać je codzinnie i się wku.....ć.

    a co jest wku... w oglądaniu rur?
    mniemam, że przede wszystkim w pom. gosp.

    p.

  • 8. Data: 2010-01-13 12:28:20
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

> [...]

    miał takie szczęście to wole mieć rury w ścianach i raz na 15 lat się tym
    zmartwić niż oglądać je codzinnie i się wku.....ć.

    Tomasz

  • 9. Data: 2010-01-13 17:38:17
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    krzysiek pisze:
    > Pytanie jak w temacie. Co polecacie? Wybrałem wstępnie montaż w ścianie.
    > Czy powinienem wziąć coś jeszcze pod uwagę niż walory estetyczne?

    pom gospodarcze - na ścianie, reszt ścianach - w otulinie i miejscem na
    kompensacje rozszerzalności termicznej - prędzej taka rurka zostanie
    zeżarta przecz to co w niej płynie niż puści.

    poza tym nie przesadzajmy, każdy z nasz mieszkanie remontuje co 5 lat
    weic średnio co 2,5 roku można czasem poprawić coś na ładniejsze jak
    wymagało kucia tynku.

  • 10. Data: 2010-01-13 18:05:55
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości
    > . Co polecacie? Wybrałem wstępnie montaż w ścianie. Czy powinienem wziąć
    > coś jeszcze pod uwagę niż walory estetyczne?

    Niemieckie normy dotyczące prowadzenia instalacji które są jednymi z
    bardziej precyzyjnych norm europejskich (i wiele innych państw się na nich
    wzoruje) w chwili obecnej zabraniają wykonywania bruzd pod rury metodą kucia
    i wg tychże norm można jedynie wycinać bruzdy. Przy kuciu ścian bierz pod
    uwage osłabienie ścian w ich dolnej czesci (zwłaszcza ścian nośnych) oraz
    potencjalne uszkodzenia na skutek wibracji.

    Rury miedziane mają tendencje do przenoszenia dźwięku - możesz słyszeć szum
    krążącej wody, zwłaszcza jeżeli będzie w jakimś miejscu dużo zakrętów.

    Osobiście nie widzę nic złego w prowadzeniu rurek miedzianych na zewnątrz
    zwłaszcza, że miedź jest piękna, ale zdaję sobie sprawę że to moje
    subiektywne odczucie i dla innej osoby rura to rura i z czego by nie była to
    piękna nie jest.

    Może lepiej puścić to wszystko w posadzce, w otulinach itd, tylko wtedy nie
    ma sensu ładowac kasy w miedź tylko zrobić to w pexie
    --
    Jackare