  • Data: 2010-12-21 21:45:17
    Temat: Re: Instalacja CO
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
    news:ier1se$lsu$1@inews.gazeta.pl...

    > ??? Kilkanaście ;) Widzę że sprzedawcy pomp ciepła zrobili swoje.
    Nie mam pomp ciepła w temperaturę podałem z własnej obserwacji.
    > Wykyp sobie ziemiankę i sprawdź jaka w niej bedzie temp.

    A po co ziemiankę? Wystarczy że woda z wodociągu zakopanego 1,6m pod
    ziemią ma u mnie temperaturę w zimie nie niższą niz 9stC. Co myślisz
    że ją podgrzewają? :)))

    > Albo inaczej - prościej - zmierz temp. wody jaką dostajesz czy to
    > z własnej pompy gruntowej czy z sieci - 8-9C to będzie maks.

    Żebyś się zdziwił ale max w lecie to 12-14stC :)

    > ewentualnie ocieplić fundamenty od środka...

    No nie ewentualnie a tylko.

    > Doskonale wiem o rozkładach temp. - chodzi mi tylko, że jak nie
    > będzie porządnej
    > izolacji, to całe to ciepło tak czy siak pójdzie w otoczenie.

    Na dobrą sprawę wystarczy zadbać o dobrą izolację pionową tego
    akumulatora i o to aby wody gruntowe były poniżej czyli dobrze
    działające drenarze. Rozkład temperatur warstwowo zapewni nam dość
    sporą naturalną barierę od dolnych warstw gruntu.

    > W kubku szybciej wystygnie niż w basenie ??? No nie możliwe...
    > No nie powiem, bo pojęcia nie mam ;)))

    No to masz czy nie masz ;) Bo o to chodzi że jak się buduje taki
    akumulator ciepła to im większy tym lepszy bo mniejsze straty.

    > Gdyby to było tak pięknie i prosto z tym kumulowaniem ciepła...
    > to...
    > ... byłeś kiedyś na pustyni ? - przez cały dzień słońce naparza jak
    > głupie,
    > piach gorący że chodzić boso ciężko bo parzy, podobnie okoliczne
    > skały/góry...
    > rozgrzane - Zachodzi słonko, przychodzi nocka i co ? .. ano zimno
    > ... gdzie te
    > Twoje GigaWaty ciepła ? znikają maks po paru godzinach... a co
    > dopiero mówić
    > o tym, aby zgromadzić ciepło latem aby korzystać z niego zimą...

    Przykład kompletnie nie trafiony.
    Po pierwsze słońce operuje na piach od góry a dolne warstwy są nadal
    zimne czyli że nie przejmują tego ciepła z górnych warstw piachu. Czy
    to nie jest dowód na to co pisałem o rozkładzie warstwowym temperatur?
    Po drugie warstwa gorącego piachu ma jakąs tam grubość. W nocy
    temperatura otoczenia spada na pustyni nawet poniżej zera. Policz
    sobie warstwę kilkadziesiąt centymetrów piachu razy powierzchnia
    pustyni, razy ciepło właściwe piachu a teraz policz sobie kilka
    kilometrów atmosfery nad tym piachem o tej samej powierzchni co ta
    pustynia a gdy wieje wiatr to jeszcze hohoho więcej razy gdyż
    występuje wymiana, to razy ciepło właściwe powietrza to ci wyjdzie
    dlaczego tak ten piach szybko stygnie :) Gdybyś na tym piachu postawił
    ocieplony od otoczenia dom to ograniczasz dostęp do amtosfery.
    A tak wogóle to twój przykład to nic innego jak grzanie dowolnym
    kotłem domu w którym powyciągano wszystkie okna i drzwi.
    Rozumiesz juz jakie palnąłeś głupstwo tym przykładem z pustynią?

    > Ale po prostu nie bardzo wierzę, że ktoś posadowił sobie dom na
    > styropianie,
    > gromadzi pod nim ciepło, z którego korzysta w zimie - tylko tyle - a
    > sam pomysł,
    > przy dobrej izolacji - na pewno ciekawy.

    Pomysł nie jest nowy. Link który podałem to przykład nie jakiś tam
    dopiero ze sfery projektowej i rozmyślań ale dom który jest ogrzewany
    od kilku lat.

    Marek