    From: mowczar <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Instalacja CO
    Date: Wed, 22 Dec 2010 20:00:05 +0100

    W dniu 2010-12-20 21:14, Plumpi pisze:
    > Użytkownik "k_jak_krzys" <k...@s...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Kocioł kondensacyjny jest naprawde kondensacyjny tylko wtedy, kiedy
    > grzeje wodę do jak najniższej temperatury (poniżej 40stC), a zatem
    > najlepiej się sprawdza podczas grzania podłogówki. Przy grzejnikach
    > efekt kondensacji jest mały, a zatem kupowanie kotła kondensacyjnego do
    > grzania grzejnikami może się okazać zbytecznym wydatkiem pieniędzy,
    > ponieważ efekt kondensacji występuje w kotłach gazowych tylko wtedy,
    > kiedy temperatura wody CO jest niższa niż 60stC.

    Pitolenie. Kondensacja występuje poniżej 57 st.C. (przy temp. 57 st.C. w
    określonych warunkach, gdyż temp. kondensacji pary wodnej zależy też od
    składu spalin) i zarówno przy grzaniu c.w.u jak i przy ogrzewaniu.
    Wymogi jakie musi spełniać termoizolacja nowo budowanych domów
    sprawiają, że nawet przy zastosowaniu grzejników (oczywiście prawidłowo
    dobranych do kotła kondensacyjnego) występuje kondensacja na kotle gdyż
    temperatura zasilania grzejników nie musi być tak wysoka jak to drzewiej
    bywało. Ja w swoim domku mam szczątkową podłogówkę w łazience ok 10m2 a
    reszta to grzejniki płytowe. W najcięższe mrozy jakie odnotowałem to
    jest -25 st.C. temperatura zasilania na kotle nie przekroczyła 42 st.C.

    Jeśli bym miał zrezygnować z kotła kondensacyjnego to tyko dlatego, że
    opłacalniejszym jest zainwestowanie różnicy pomiędzy kosztem zakupu
    kotła kondensacyjnego a atmosferycznego w grubszą warstwę izolacji
    termicznej na budynku. To akurat jest bardziej opłacalne, gdyż zawsze
    będzie profitować mniejszym zużyciem energii (gazu) do końca istnienia
    budynku, a nie tylko do końca działania kotła :).

    Pozdrawiam,