    From: Yorg <y...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Inteligentny dom - ktoś robił jakie doświadczenia?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 28 Feb 2010 10:58:35 +0100

    Am Sun, 28 Feb 2010 09:38:01 +0100 schrieb Bartek:

    > Witam
    > Pytam o systemy inteligentnego domu, ponieważ narazie nie chce tego robić,
    > ale w przyszłości może...
    > A narazie przymierzam się do zrobieniainstalacji pod taki system żeby potem
    > już nie kuć ścian itd.

    mogę tylko coś powiedzieć o KNX ba taki obsługuję w pracy. Opłaca się
    jeżeli chcesz podniećć komfort mieszkania, tzn. sterujesz tym wszystko,
    oświetlenie, żaluzje, ogrzewanie, alarm, audio, itd, itd. Chcę przez to
    powiedzieć, że samo zastąpienie tylko konwencjonalnego sterowania
    oświetlenia się nie opłaca, za drogo wychodzi.
    Jeżeli chcesz może w przyszłości to wprowadzać, to tak jak już pisano, rób
    instalację centalnie, przewód bus musisz już pociągnąć do każdego
    wyłącznika, żaluzji, okien, zaworów grzejników itd. Nie zapomnij o dużej
    rezerwie w rozdzielni gdzie będziesz musiał zmieścić całe badziewie :-)
    Do przyszłych kosztów dolicz licencję ETS, ok, 1000 euro...
    Temat jest jak rzeka, duż informacji znajdziesz w necie...
    Pozdrawiam...