  • Data: 2009-05-12 14:51:38
    Temat: Re: Izolacja fundamentu
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kiki pisze:
    > "Ariusz" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Ty czegoś nie rozumiesz.
    > Ocieplenie fundamentu nie jest w celu ochrony tegoż ale w celu powstrzymania
    > przewodzenia ciepła z twojej posadzki, dolnych wartstw muru, chudziaków do
    > glemy. Chodzi o to że jak będziesz chodził na boso po domu to żeby ci stopy
    > nie przymarzały do podłogi.
    > Czym dasz grubszy styropian i głębiej tym efekt wychładzania będzie
    > mniejszy.
    > To jest dokładnie taka sama sytuacja jak z nieocieplonymi szczytami ścian
> [...]
    A powiedz mi na jaką głębokość przemarza ziemia.
    Czyż sama w sobie nie jest już dobrym izolatorem. Skoro max zakłada się
    dla mojej strefy 1,2 m i to naprawdę przy ekstremalnych mrozach.
    Normalnie strefa przemarzania wynosi około 20 - 30 cm, a ostatnimi laty
    nawet mniej, a jak jest śnieg to i kilka centymetrów. Skoro tylko jakieś
    10% zimy mamy naprawdę zimne i wtedy żaden styropian nie pomoże po
    prostu trzeba dobrze grzać to po co na resztę przesadzać z ociepleniem.

    Posadzka jest ocieplona 12 cm styropianu, piwnic nie mam, a dom jest z
    Ytonga bez ocieplenia. Po co mam ocieplać tyle fundamenty skoro za nimi
    jest dodatkowa strefa (ziemia, styro), która będzie "działać"
    prawidłowo. A żeby mieć ciepło w nogi to ogrzewanie podłogowe będzie.

    A z tym styropianem za kilka, kilkanaście lat okaże się co będzie.

    Ariusz