  • Data: 2009-05-12 21:01:59
    Temat: Re: Izolacja fundamentu
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gucls9$7aa$1@news.onet.pl...
    > Maniek4 pisze:
    >
    > . Inaczej wilgoc do
    >>
    > No dobra... a styrodur...? nie ma on czasem lepszych właściwości jeżeli
    > chodzi o izolacyjność w warunkach permanentnego styku z ziemią i wodą przy
    > fundamentach?
    > Pytam, bo sam rozważam dać styrodur zamiast styropianu - tak mam zresztą w
    > projekcie :-).

    Tego nie wiem, ale jezeli jest porowaty to mozna uznac, ze nasiakliwy bedzie
    rowniez.
    Osobiscie uwazam, ze te zabiegi nie maja wiekszego sensu, jezeli dom nie ma
    piwnicy. Mozna rzecz jasna ocieplac cokol domu, gdzie przemarzanie jest
    najwieksze i wilgotnosc sciany fundamentowej relatywnie najmniejsza, choc
    moze byc jednakowa z uwagi na kapilarne podciaganie wody. Nie ma tu
    jednoznacznej odpowiedzi. Zalezy to od paru czynnikow: rodzaju gruntu,
    wysokosci wod gruntowych itp. Chcac calkowicie odizolowac styropian/styrodur
    od wilgoci nalezalo by robic izolacje przeciwwilgociowa pionowa scian
    fundamentowych z obu ich stron i na wszystkich scianach, rowniez
    wewnetrznych. Do tego odizolowac je od law (to najprostrze). Dobrze wykonana
    piwnica daje wlasnie taki efekt, suchej sciany fundametowej od wewnatrz.
    Pozostaje zadbac tylko o izolacje z zewnatrz. W innym przypadku izolacja
    termiczna z czasem nasiaknie i pozostaje nam poczucie jakos wydanych
    pieniedzy. Mozna bylo by postarac sie o izolacje samego ocieplenia z obu
    stron, ale to raczej trudne, bo np. wlozony w worek foliowy kawal styropianu
    np. nie da sie przykleic do sciany. Idealnym byl by material nienasiakliwy.
    Czy styrodur takim jest? Nie wiem, ale podejzewam ze nie.
    Pewnie prezentuje malo popularny poglad, ale przy okazji ocieplenia posadzki
    styropianem przekonalem sie na wlasnej skorze czy styropian jest nasiakliwy
    czy nie. Zaledwie po dwu miesiacach wylanego przypadkiem niecalego litra
    oleju silnikowego na ulozony styropian podczas zimowych przerw w montazu
    instalacji CO, olej jako ze zolty po przelamaniu kawalka zalanego i wyjetego
    styropianu byl widoczny ponad dwa centymetry wewnatrz. Poznalem sile
    nienasiakliwosci styropianu i w pore ja zobaczylem. Jak ktos wierzy w
    slogany reklamowe i szerzone technologie majace chyba tylko wyciagac
    pieniadze od inwestorow, to niech robi co chce. Byc moze nasiaknieta
    izolacja jest lepsza niz jej brak, ale czy poniesione naklady zrekompensuja
    ew. straty ciepla to watpie. Lepiej juz wewnatrz dylatacje posadzki przy
    scianach zrobic z dwu, lub trzy centymetrowego styropianu zamiast tasmy
    dylatacyjnej z polietylenu.

    Pozdro.. TK