    Date: Wed, 9 Mar 2011 20:35:23 +0100
    From: Rick <r...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Izolacja - posadzka na gruncie

    RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl> wrote:

> [...]
    jednoznaczny wybór, papa czy folia. Zakładając, że izolacja ma chronić styro tylko
    przed kapilarnym podciąganiem wody, to proszę o ocenę takiego rozwiązania. Na
    chudziak kładę 1cm, 2cm styroduru (lub styropian hydro) aby nie kłaść folii
    bezpośrednio na beton (unikam w ten sposób możliwości uszkodzenia folii przez
    chudziak). Na folię kładę docelowe ocieplenie. Sturodur nie ciągnie wody, więc nie
    tracę na izolacyjności. Nawet jeżeli coś tam nasiąka to i tak reszta ocieplenia
    (18cm) załatwi sprawę.

    > 18cm styroduru na posadzce będzie tańsze od dobrej papy? Nie sądzę...
    > Jak na mój gust to przesadzasz. Daj dwie warstwy grubej folii prosto na
    > chudziak i na to ten styrodur...

    Styroduru tylko 1-2 cm pod folię, nad folią EPS dach-podłoga. Kombinuję, bo chudziak
    nierówny, a szlifować to nie bardzo mi się uśmiecha.
    Rick