    Subject: Re: Jablonie - mity o sadzeniu?
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Trybun <c...@r...cb>
    Date: Sun, 6 Mar 2016 11:08:34 +0100

    W dniu 2016-02-26 o 18:46, n...@g...com pisze:

> [...]
    długo trzeba czekać na owocowanie, przy tym nie wiadomo, co się otrzyma.
    > Czyli:
    > a) czekałeś długo (i w niepewności co do wyniku) na owocowanie, bo 6 lat to BARDZO
    długo
    > b) napracowałes się przez 6 lat - dbając o te 10 drzewek, z których tylko 30 %
    ostatecznie Ci pasuje.
    > Niezbyt zachęcający wynik w porównaniu z użyciem roślin szczepionych lub
    ukorzenionych z sadzonek pobranych z już owocujących egzemplarzy, roślin, dodam,
    owocujących niemal od posadzenia i to zgodnie z oczekiwaniami co do odmiany.

    Nic z tych rzeczy. Ani się nie napracowałem, praktycznie nic przy nich
    nie robiłem, pierwsze przycinanie to dopiero po zaowocowaniu. Poza tym,
    przy zakupie szczepionych drzewek na owocowanie (w przypadku jabłoni)
    także trzeba czekać, nieraz i parę lat. O ile owocowaniem nazwiemy te
    kilka owoców które są osiągalne na drzewku w pierwszych owocowaniach.
    Oczywiście nie stawiam tu wyższości drzewek z pestek nad szczepionymi,
    czy odwrotnie, chciałem tylko przypomnieć że istnieje alternatywa dla
    tych szczepionych.