  • Data: 2013-05-13 21:47:57
    Temat: Re: Jagoda kamczacka.
    Od: Leszek Serdyński <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:1bev5r3c4zowg.1t5yuyx3hunyd.dlg@40tude.net...

    > A i owszem, szczególnie dereniówka i konfitura. Mam 1 dereń, ale cosik mi
    > nie owocuje - kwiaty chyba przemarzają podczas późnowiosennych
    > przymrozków.

    Dereń potrzebuje krzyżowego zapylania. Musisz mieć przynajmniej dwa z
    pestek, albo odmianowe, ale różnych odmian. Bywa, że pojedyńczy dereń słabo
    owocuje, ale to cecha indywidualna.
    Kwiaty derenia raczej całkowicie nie przemarzają. Mówiła o tym prof. z
    Kijowa na festiwalu derenia w Bolestraszycach. Tłumaczenie jednak było
    takie, że nie zrozumiałem dlaczego? Czy kwiaty mają podwójną budowę, czy
    też "podwójne" (rozłożone w czasie) kwitnienie?

    Leszek