    From: "Dirko" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Jak długo utrzymuje się Roundup w glebie?
    Date: Sat, 25 Sep 2010 23:49:35 +0200

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
    news:i7lo8p$r1b$1@inews.gazeta.pl...

    > Chciałem się pozbyć zielska i opryskałem część ogródka Roundupem. Było to
    > jakieś 3 tygodnie temu - chwasty są już uschnięte. Teraz chciałbym w tym
    > miejscu wsadzić maliny i inne krzewy owocowe... czy po 3 tygodniach od
    > oprysku nic się im nie stanie? Czy Roundup już się rozłożył, czy jeszcze
    > może się znajdować w ziemi?

    Hejka. Jak podaje dr Jerzy Lisek z Instytutu Sadownictwa i Kwiaciarstwa
    w Skierniewicach glifosat stosowany w okresie jesienno-zimowym nie ulega
    szybkiej biodegradacji, przez oddziaływanie grzybów i bakterii glebowych,
    jak się to dzieje w okresie wiosenno-letnim. Podczas chłodu działa więc on
    również jako herbicyd glebowy, a jego wyraźne działanie następcze w glebie
    utrzymuje się zazwyczaj do połowy kwietnia. Biodegradacja herbicydu
    przebiega szybko po podniesieniu się temperatury do 15oC.
    Pozdrawiam termicznie Ja...cki