eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJak duzy musał by byc bojler aby nagrzać wode do kąpieli dla 150 osób Re: Jak duży musiał by być bojler aby nagrzać wodę do kąpieli dla 150 osób
  • Data: 2013-04-05 11:57:54
    Temat: Re: Jak duży musiał by być bojler aby nagrzać wodę do kąpieli dla 150 osób
    Od: SJS <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-04-05 11:36, @frytka@ pisze:
    > Nosze się z zamiarem postawiania kotłowni, która będzie miała za zadanie
    > w okresie letnim nagrzać wodę dla 150 osób , praktycznie nie kąpią się
    > wszyscy jednocześnie tak jak to bywa na obozach i koloniach proszę
    > doradźcie mi jak do tego się zabrać
    >

    > Użytkownik "@frytka@" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Witam
    > Mysle tu o grzaniu wody tradycyjnym piecem na miał , drewno itp
    > Pozdrawiam
    Po pierwsze - wanna czy prysznic
    bo pierwsze to 150 l wody
    a drugie to tylko 30-50 l wody
    Po drugie - ile osób jednocześnie będzie chciało korzystać z kąpieli
    czyli ile litrów ciepłej wody ma być maksymalnie dostępne
    Po trzecie - jaka jest temperatura początkowa wody - bardzo istotne bo
    np ogrzewacz przepływowy /przyjmijmy/, że podnosi temperaturę wody o 15
    stC czyli jak początkowa ma 10 st to uzyskasz 25 st C
    ale jak poczatkowa ma 5 st C to maks wyjdzie 20 stC
    Po czwarte - woda ma być gorąca natychmiast czy np za dwie, trzy godziny?
    Po piąte - trzeba brać pod uwagę przy takiej ilości ludzi odzyskiwanie
    ciepła ścieków - czyli pompa ciepła by zmiejszyła koszty dość solidnie
    /poza inwestycją/

    --
    sjs