  • 1. Data: 2013-04-05 10:28:21
    Temat: Jak duzy musał by byc bojler aby nagrzać wode do kąpieli dla 150 osób
    Od: "@frytka@" <t...@p...pl>

    Witam
    Mysle tu o grzaniu wody tradycyjnym piecem na miał , drewno itp
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-04-05 11:10:37
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 5 kwietnia 2013 10:28:21 UTC+2 użytkownik @frytka@ napisał:
    > Witam
    >
    > Mysle tu o grzaniu wody tradycyjnym piecem na miaďż˝ , drewno itp
    >
    > Pozdrawiam

    15m3 i trwałoby to jakis tydziń- ale tak sobie myśle ze cos przekombinowałeś i należy
    cie wypytać o szczegóły :-) No to o co chodzi? Bo przy tej ilosci osób to należałoby
    pytac raczej o moc pieca a nie o pojemnosc zbiornika :)

    b.

  • 3. Data: 2013-04-05 11:14:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 kwietnia 2013 10:28:21 UTC+2 użytkownik @frytka@ napisał:
    > Witam
    >
    > Mysle tu o grzaniu wody tradycyjnym piecem na miaďż˝ , drewno itp
    Czy te 150 osób beda sie kąpac równoczesnie czy ich kapiel będzie rozłozon w czasie?
    Więcej szczegółów podaj

  • 4. Data: 2013-04-05 11:36:18
    Temat: Re: Jak duży musiał by być bojler aby nagrzać wodę do kąpieli dla 150 osób
    Od: "@frytka@" <t...@p...pl>

    Nosze się z zamiarem postawiania kotłowni, która będzie miała za zadanie w
    okresie letnim nagrzać wodę dla 150 osób , praktycznie nie kąpią się wszyscy
    jednocześnie tak jak to bywa na obozach i koloniach proszę doradźcie mi jak
    do tego się zabrać

    Użytkownik "@frytka@" napisał w wiadomości grup
    .pl...

  • 5. Data: 2013-04-05 11:57:54
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2013-04-05 11:36, @frytka@ pisze:
> [...]
    .pl...

    > Witam
    > Mysle tu o grzaniu wody tradycyjnym piecem na miał , drewno itp
    Po pierwsze - wanna czy prysznic
    bo pierwsze to 150 l wody
    a drugie to tylko 30-50 l wody
    Po drugie - ile osób jednocześnie będzie chciało korzystać z kąpieli
    czyli ile litrów ciepłej wody ma być maksymalnie dostępne
    Po trzecie - jaka jest temperatura początkowa wody - bardzo istotne bo
    np ogrzewacz przepływowy /przyjmijmy/, że podnosi temperaturę wody o 15
    stC czyli jak początkowa ma 10 st to uzyskasz 25 st C
    ale jak poczatkowa ma 5 st C to maks wyjdzie 20 stC
    Po czwarte - woda ma być gorąca natychmiast czy np za dwie, trzy godziny?
    Po piąte - trzeba brać pod uwagę przy takiej ilości ludzi odzyskiwanie
    ciepła ścieków - czyli pompa ciepła by zmiejszyła koszty dość solidnie
    /poza inwestycją/

    --
    sjs

  • 6. Data: 2013-04-05 12:39:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 5 kwietnia 2013 11:57:54 UTC+2 użytkownik SJS napisał:
    > Po piąte - trzeba brać pod uwagę przy takiej ilości ludzi odzyskiwanie
    >
    > ciepła ścieków - czyli pompa ciepła by zmiejszyła koszty dość solidnie
    >
    > /poza inwestycją/
    Pisze coś o koloniach. Jeśłi tez w zime ma kolonistów to ok może i odzysk ma sens
    odzyskana energia na ogrzewanie chałupy. W wakcje nie ma sensu odzyskiwac bo co
    zrobic z ta energia.
    Chociaż mozna tą odzyskaną energią podgrzewac bojler?
    Sam juz nie wiem czy ma to sens.

  • 7. Data: 2013-04-05 13:18:24
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2013-04-05 12:39, Kris pisze:

> [...]
    zrobic z ta energia.
    > Chociaż mozna tą odzyskaną energią podgrzewac bojler?

    woda z łazienki może podgrzewać wodę doprowadzaną do np grzejników
    przepływowych i np podniesienie jej temperatury tylko o 5 st C to już
    widoczny zysk bo np zamiast 7 kW podgrzewacza wystarczy 3 kW?
    Przy obsłudze koloni chyba najtaniej wyjdzie piec na węgiel

    --
    sjs

  • 8. Data: 2013-04-05 15:54:05
    Od: "@frytka@" <t...@p...pl>

    A o co chodzi z tą pompą ciepła ?

    Użytkownik "@frytka@" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

  • 9. Data: 2013-04-05 16:35:21
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 5 kwietnia 2013 11:36:18 UTC+2 użytkownik @frytka@ napisał:
> [...]
    > jednocześnie tak jak to bywa na obozach i koloniach proszę doradźcie mi jak

    musisz wiedziec jaka bedzie technologia tego zakładu :-) Jesli kolonia to prysznice
    20szt czynne jednocześnie, i jedna kąpiel za drugą az te 150 osób sie wykąpie.
    Dzieciary chodzą grupami/turami.
    Jesli piec małej mocy to duży bufor, jesli duzej to mniejszy.
    O pompie ciepla zapomnij z różnych przyczyn. Gazu sieciowego tam nie ma?

    b.

  • 10. Data: 2013-04-05 17:06:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    @frytka@ wrote:
> [...]
    > kąpią się wszyscy jednocześnie tak jak to bywa na obozach i koloniach
    > proszę doradźcie mi jak do tego się zabrać

    myślę że powinna poszukać projektanta branży sanitarnej :)

    bo to będzie raczej spora kotłownia i pewnie bedzie podchodziła pod UDT. :)

    Gdzie masz zamair budowac ten hotel?