  • Data: 2011-01-12 19:03:46
    Temat: Re: Jak działa rekuperator
    Od: "Papo Smurfo" <d...@...wonsami> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Sebastian Biały" napisał:
    > W zasadzie wiem jak dziala. Ale coś nie daje mi spokoju.
    > Jest sobie taki oto rekuperator:
    > http://www.pro-vent.pl/mistral-650t,0.html
    > Teoretycznie z opisu wynika że jest tylko pasywny (tzn transport ciepła
    > przez przewodzenie).
    > Zastanawiam się co jest w srodku. Czy dobrze kombinuje, że w środku jest
    > najzwyklejszy labiryt przegród separujący powietrze + wentylator?
    > Bo mam dwa niecne plany :)
    > a) Zbudować instalację, ale samego rekuperatora nie kupować tylko rurki
    > wpiąc w normalną instalację grawitacyjną - "na razie"
> [...]

    zaskoczę cię, ale jak sam sobie to zrobisz hobbystycznie to się bardzo
    opłaci ekonomicznie bo nie zapłącisz ponad 50% podatku od robocizny, Vatu,
    podatku unijnego ekoterrorystycznego i podobnych, więc do roboty!:O)

    raki rekuperator to po prostu wymiennik ciepła, w wypasionych dochodzą
    dodatkowo wentylatory, filtry, sterowanie o takie tam:O)
    konstrukcja takiego wymiennika jest bardzo prosta, po prostu są to cienkie
    blaszki w małej odległości od siebie, czyli prostokątne pudełko z blaszek,
    ale połączonych tak żeby przepływ powietrza wlotowego i wylotowego były
    rozdzielone od siebie i między jedną blaszk wlot, obok wylot, obok wlot i
    tak dalej, acha i ważne żeby strumienie nawiewu i wywiewu się w tym
    wymienniku krzyżowały, wtedy masz szanse na maksymalną sprawność czyli
    odzyskanie połowy ciepła z wentylacji!:O)

    wentylatorki są po to żeby pompować powietrze przez te kanały, a filtry po
    to że by nie brudzić kanałów nawiewowych, bo trudno je się czyści, strowanie
    to zabawa:O)