  • Data: 2011-01-14 09:24:57
    Temat: Re: Jak działa rekuperator
    Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:op.vpai61ut1cvm6g@linux-rj.dom...
    >No właśnie że nie, dom nigdy nie jest szczelny i dlatego ze względów
    >bezpieczeństwa musi być nadciśnienie w domu, co powoduje że więcej
    >nawiewamy
    >niż wywiewamy powietrza.

    Wiec tak -założenie - mówimy o w miare nowoczesnych domach - w starych i tak
    reku nie ma.

    Norma nieszczelnosci budynku mówi ze przy różnicy ciśnień 50Pa wymiana
    powietrza przez "nieszczelnosci" moze wynosic 3 objetosci budynku na godzine
    w przypadku wentylacji grawitacyjnej i 1,5 przy mechanicznej. To jest norma
    wiec w praktyce jest lepiej. W necie znalazłem ze ktos zmierzył 0,16 u
    siebie i chwalił sie ze jest bardzo dobrze. Wiec przyjmijmy ze 0,5 bedzie
    srednio dla budynków.
    Taka wymiana powietrza występuje w bardzo nienaturalnych warunkach gdy
    budynek jest napompowany do 50Pa.
    Wiec tak sobie mysle że jeśli na rekuperatorze ustawie przepływy takie same
    na wejsciu i wyjsciu to układ wentylacji mechanicznej nie spowoduje zmiany
    ciśnienia w budynku - a przy braku różnicy ciśnień - przepływ powietrza
    przez nieszczelnosci będzie prawie dokładnie ZERO.

    b.