    From: " kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Jak działa rekuperator
    Date: Fri, 14 Jan 2011 03:12:17 +0000 (UTC)

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Docelowo jest dłuuugie poddasze :)

    > Dokladnie chciałbym małe wentylatory (rurowe) wsadzić "na razie". Potem
    > mogą wspomagać pracę rekuperatora wiec się nie zmarnują.

    > Mogę wziąść jakiś z nawiewu samochodu. Nie wiem jaka wydajnośc, ale
    > myslę, że rozsądna. mechanika gotowa. Ostatecznie wentylator z klimy, są
    > ciche.

    > Automatyka to pikuś jako że biegle robie wlasne zabawki elektroniczne.
    > Serwo przemieszczające klapkę chyba jest do zrobienia ;) Zabrudzenie
    > filtra mozna zauwazyć organoleptycznie albo uzywając dwóch czujników
> [...]
    Zapewne nie zdajesz sobie sprawy z tego że rekuperator to nie malowana
    proszkowo obudowa sterownik wentylatory. Rekuperator to wymiennik cieplą
    zbudowany z kilkuset praktycznie identycznych, bo wykonanych minimum w
    tolerancji warsztatowej, elementów z folii o grubości 0,2mm. Jesteś
    przygotowany do tłoczenia, łączenia, uszczelniania to się bierz za zrobienie.
    Koszt wymiennika cieplą w cenie zakupu materiałów to maksimum 200 zlotych.